Když jsem na začátku roku 2013 začínal, ani na vteřinu bych si nepomyslel, že Marketing Festival doroste do pátého ročníku. A jak to tak vypadá – máme tu čest!

Při pohledu na celkový vývoj je evidentní, že Festival každý rok narostl o trochu více do šířky. Zvyšoval se počet účinkujících na hlavním pódiu, i na večerních párty, rostl počet workshopů, stejně jako množství techniky a personálu.

Čtvrtý #mktfest v Ostravě už pak už byl na moje gusto docela nepřehledný. V Ostravě jsme nabídli:

  • 12 řečníků
  • 10 případovek
  • panelovou diskusi s 5 účastníky
  • 30 workshopů
  • 4 párty
  • a také 6 menších konferencí okolo

Ukočírovat takové množství komponent a pohlídat si všechny detaily stálo hodně námahy. Jestli ale přinesly všechny dohromady tolik užitku účastníkům zůstane otázkou. Ať už je odpověď jakákoli, letos to chci vyzkoušet jinak.

Přehledněji: 1 hlavní den, 50 workshopů a 3 párty

Chci udělat Festival přehlednější, přívětivější, trošku kratší, ale hlavně s nejlepším programem za všech pět ročníků.

Právě zjednodušení konceptu je mým letošním heslem. Občas nám bylo vyčítáno, že akci je třeba kontinuálně sledovat a žít s ní celý rok. Sledovat neustále změny v line-upu, vyznat se v časovém harmonogramu, v různých cenách vstupenek, pohlídat si registraci na workshopy,  změnu visačky a potom akci prožít ideálně po celé 3 nebo i 4 dny.

Letos chceme udělat hlavní program na jeden den, odhalit velkou většinu programu hned na začátku, vylepšit workshopy a navýšit jejich počet na 50, ponechat “jen” tři super párty, zjednodušit komunikaci a konečně zpřehlednit nastavení cen.

Možná se pletu, ale doba se zrychluje, a mě připadá nelogické chtít po účastnících interakci s konferencí po celý rok.

Nejepší line-up ze všech ročníků

Upřímně? Ne, minulý rok v Ostravě jsem nebyl spokojen s mnoha přednáškami. Často se na pódiu odehrálo něco úplně jiného, než bylo původně domluveno a vymyšleno. Takže první s čím jsme letos začali je opravdu poctivý výběr řečníků.

Od půlky prosince jsme s kolegou Honzou Kosterou pracovali na plný úvazek a ještě trochu více na tom nejpoctivějším průzkumu řečníků za všech 5 ročníků.

Detailně jsme proklepli přes 180 řečníků (často zhlédli hned několik jejich přednášek). Nakonec i zhruba padesátku pozvali. Než nám došlo, že dvoudenní program bude mít vždycky nějaká ta slabá místa. Vybrat 16 aktérů tak, aby krása nonstop střídala nádheru, prakticky nejde. A nebo ještě pořád nemáme recept.

A jelikož si chceme dát aspoň jeden ročník bez kompromisů, letos jsme si dali za cíl nabídnout jen 8 až 9 řečníků. Za to však těch nejlepších.

Filip Podstavec na Marketing Festivalu 2014

Začínáme vzpomínkou na nejlépe hodnocený ročník (2014), a tak na pódium Kongresového centra v Praze zveme Avinashe Kaushika a Filipa Podstavce. Mimo ně pak skvělého Randa Fishkina, Oli Gardnera, špičkovou expertku na UX Kim Goodwin, nebo také ředitele neurověd v Nielsenu (Bradley Vinese). Program doplňuje můj velký oblíbenec – skeptik vůči digitálu: Bob Hoffman, který vede velmi úspěšný blog Ad Contrarian.

Je to line-up dospělejší, strategičtěji zaměřený a bez slabého místa.

Kromě toho si nechávám místo buď na 1 další plnohodnotnou přednášku, kterou objevím v průběhu roku nebo 3-4 kratší případovky. Letos však bez call for papers. Všechen obsah si chci najít přímo sám z toho, co uvidím na světové marketingové scéně.

V Praze, cenově dostupněji pro 1 700 lidí

Moc dobře vím, že jsem před vánoci napsal, že Marketing Festival nikdy nebude mít více než 1 500 účastníků. Uznávám, že tohle byl ode mě špatný odhad. Razantní změnou konceptu přinášíme i o něco větší dostupnost širšímu publiku. Počtem míst, kterých bude letos 1 700, ale i nižší cenou – letos nabídneme vstupenky za jednotnou cenu 5 990 Kč bez DPH.

A proč teda vlastně ta Praha?
Po zvážení všech pro a proti mi Praha vychází jako nejlepší možné místo pro letošní ročník.  Vždycky mě zajímalo, jak nám umístění do Prahy pomůže v propagaci akci směrem k řečníkům i zahraničním účastníkům, a letos si to budu moci vyzkoušet. Trochu také očekávám, že tady půjde spousta věcí zařídit jednodušeji než v Ostravě (např. všechno).

Na Brno jsme ale samozřejmě nezanevřeli. Rozhodnutí o změně místa má totiž i technické zdůvodnění. Naše milované Janáčkovo divadlo momentálně prochází zhruba dvouletou rekonstrukcí, a tak by to tam nešlo, ani kdybychom se na hlavu stavěli. Vyzkoušeno za vás.

Těším se na viděnou v Praze!

Děkuji moc za zájem o můj osobní pohled.

Hezký den přeje

Jindra Fáborský

1 Comment

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *