Již 9 let pracuji v oboru vzdělávání marketingových odborníků. Mám díky tomu relativně dobrý přehled o příležitostech a možnostech vzdělávání, které obor nabízí. A ty s vámi pravidelně, a s radostí, sdílím.
Možná si vzpomínáte na můj přehled z roku 2019. Nyní je před vámi aktualizovaná verze pro rok 2020. Jedná se přehled akcí, setkání komunit a studijních zdrojů, které osobně doporučuji. To znamená, že ve většině případů buď znám autory projektů, nebo jsem s nimi sám měl zkušenost a považuji je za kvalitní.
Máme úplný začátek roku 2020. Věřím, že máte po vánocích spoustu energie a velkou motivaci se zase někam posunout. Ať už v perspektivním oboru digitálního marketingu začínáte úplně od nuly, nebo pracujete na svém dlouhodobém vzdělávání, tento přehled vám určitě přijde k užitku. A já vám přeji mnoho úspěchu v novém roce a především kvalitně oddělané práce pro vaší vlastní firmu či vaše klienty. Hlavu vzhůru, jdeme na to!
Prestižní semestrální studium digitálního marketingu. Můj projekt, kterým již prošlo 1 100 studentů v 5 semestrech. Jako obvykle i letos projekt inovujeme – můžete se těšit na kompletně přepracovaný program, novou verzi e-learningu nebo třeba vlastní knihovnu se zásadními knihami o marketingu. Přihlášky přijímáme do 31. ledna a semestr začíná 22. února 2020. Digisemestr v Košicích zatím není potvrzený, ale je možné, že se uskuteční na podzim 2020.
Pokud chcete investovat semestr do vzdělání a specializovat se čistě na sociální sítě, pak bych volil Social Media Akademii. Tenhle projekt je postavený na trošku jiných principech než Digisemestr. Učí velmi malou skupinku lidí (tuším 12?), takže o individuální přístup není nouze. To je ale samozřejmě vykoupeno vyšší cenovkou. Na druhou stranu, za projektem stojí Eliška Vyhnánková, spoluautorka hodně úspěšné knihy Jak na sítě. A to je myslím záruka kvality. A kredit projektu dodávají i ostatní lektorky a lektoři, kteří patří k české špičce.
Jediný semestrální kurz orientovaný na kreativitu. Ať už míříte do digitálního marketingu nebo do reklamní agentury, tomuto kurzu bych věnoval pozornost. Kurz má poměrně vyšší cenovku školného (990 EUR), ale setkáte se tam s uznávanými odborníky v oboru. Sám jsem o přihlášení v minulosti uvažoval.
Je libo studovat Digitální marketing formálně na vysoké škole? Těžko budete hledat lepší volbu než bakalářský obor na soukromé škole Newton College. Za oborem stojí jména jako Jan Řezáč nebo Karel Novotný, a já oboru moc držím palce. Na západ od nás je studium digitálu na všech stupních VŠ úplně běžné, v ČR a na východ od nás je zatím možností po skromnu. Toto je jedna z mála.
Mark Ritson je v dnešní době zřejmě nejznámější marketingový profesor na světě, a to nejen pro svou akademickou práci. Doporučuji mrknout na jeho ostré sloupky na Marketing Weeku stejně tak jako na jeho Twitter účet. I proto byl minulý rok Mark Ritson hlavní hvězdou Marketing Festivalu. A právě pod taktovkou Marka můžete za 1 250 liber (+ DPH) studovat prestižní Mini MBA kurz marketingu, který vám klasické pojetí „digitálu“ hodně rozšíří. Vím, že kurzem prošlo několik lidí z ČR a všichni byli hodně nadšení.
Tip: Pokud už míříte do těchle „hlubších vod“ marketingu, začněte třeba naším dokumentem Making a Marketer. Myslím, že se vám bude líbit!
On-line marketingový klub při VŠE. V průběhu semestru v jeho rámci probíhají přednášky a workshopy pro studenty (nejen z VŠE) zdarma. Partnery projektu jsou vedle Google také firmy jako AdExpress, AdForm, Fragile, Kofein či Taste – takže víc než dobrá společnost 🙂
Pod značkou Digicamp najdete specializované kurzy na jasné téma v menších skupinách lidí. Se zakladateli se znám osobně a vím, že projekt má dobré reference stejně jako dlouhou historii. Mrkněte na aktuální nabídku, třeba vás něco zaujme.
Tohle bude zřejmě vaše první zastávka při cestě za kariérou v digitálu. Online kurz základů digitálního marketingu z perspektivy Google – v češtině a zdarma. Vstupní brána pro další studium.
Robert Štípek se svou specializovanou agenturou KOFEIN organizuje 3-4x ročně sraz fanoušků PPC reklamy. Akce je zdarma a její součástí jsou vždy nějaké zajímavé přednášky. Sám jsem navštívil mnohokrát a mohu doporučit. Patří rozhodně mezi špičku českých PPC akcí, navíc je zdarma.
Pokud nechcete jít ve svých znalostech po povrchu a hledáte obsahovou inspiraci, určitě sledujte agenturu Ulab. Tak za prvé – jejich pravidelné PPC a Social Digesty na blogu jsou bezesporu těmi nejlepšími oborovými přehledy v ČR. Teď nedávno navíc spustili také PPC Newsletter, a pokud to s oborem myslíte jen trochu vážně, o tohle své oči nesmíte ochudit.
A aby chvály na uLab a Markétu Kabátovou nebylo málo – pořádají také zdaleka nejodbornější akci na PPCčka v Česku. Není to ale typická konference, na kterou si zaplatíte vstupné nebo se jen zaregistrujete. Tady musí každý navrhnout své téma a kritéria jsou nastavená dost vysoko. Akce nemá web a dostanete se na ni jen tak, že navrhnete nějakou zajímavou přednášku. Pro více informací doporučuji sledovat Markétu třeba na Twitteru.
Menší, neformální setkání PPCčkařů v Brně. Vždy nabízí nějakou přednášku, diskusi a networking. Podařilo se mi zjistit, že se na březen chystá trochu větší, nejspíše půldenní setkání s vícero řečníky. Tak uvidíme, jaké bude 🙂
Další cesta, jak získat solidní základní znalosti o PPCčkách zcela zdarma, je ponořit se do studia webu Zaklik.cz, který pro vás napsala Petra Větrovská. Teorie i příklady vycházejí z více než 15 let zkušeností, které Petra nasbírala. Určitě povinná zastávka, nebo spíše startovní pozice, pro správce PPC reklamy.
Provozujete e-shop? Chcete si ho založit? Nebo pro nějaký pracujete? Zapište si 30. ledna v Praze. V prostorách výstaviště PVA EXPO Praha chystáme veletrh právě pro vás. Získáte inspiraci pro nové technologie a e-commerce řešení, přijít můžete i na konzultaci zdarma a také se seznámíte se spoustou lidí z oboru. Speciální akci pak chystáme pro lidi, kteří s podnikáním teprve chtějí začít. Základní vstupenka je zdarma, tak neváhejte s registrací.
Lidi z e-commerce musí nutně zajímat i ShopCamp, který organizuje duo Shoptet + Shopsys. Moc pěkná a obsahově nabitá free konference pro e-shopy se letos koná na začátku září. Určitě mohu doporučit.
Barcampy jsou nezávislé konference na různá témata. Dříve byly hodně o programování, technice a IT. Trošku jsem na ně upřímně zanevřel, ve chvíli, kdy se většina přednášek začala týkat osobního rozvoje a různých „měkkých“ témat. Nic vám ale nebrání mrknout na program větších (Brno, Ostrava), nebo menších z nich (např. Kolín), a letos zajít. Možná se na některém letos potkáme… Slyšel jsem, že třeba ten kolínský má prima atmosféru.
Večerní akce přední české digitální agentury H1.cz. Každý měsíc s již velmi dlouhou tradicí. Zdarma na rozličná témata digitálního marketingu. Sám jsem byl na několika setkáních a vždy si vybírám podle aktuálního tématu a pozvaných hostů.
Příjemná večerní akce od agentury Fragile se skládá z dobře připraveného rozhovoru se zajímavým hostem a následného networkingu. Byl jsem zde jako host i jako účastník, a moc jsem si to užil. Těším se na další a rád přijdu.
Další z eventů českých marketingových agentur, tentokráte od VISIBILITY. Sám jsem nebyl, ale slyšel jsem dobré reference. Akce se konají v Impact Hubu v Praze, a takto vypadala ta poslední.
Menší setkání či minikonference na téma sociálních sítí pod taktovkou agentury Taste Sun. Minulý rok jsme mohli vidět docela velkou expanzi z původního SocialDate zaměřeného na sociální sítě do dalších oborů – PPC, Data. Jak tak odhaduji, SEO bude další na ráně. Určitě se letos na nějaké chystám, je to dobrá inspirace.
Setkání lidí okolo SEO, které pořádá již velmi dlouhou dobu Pavel Ungr. Zpravidla jde o večerní posezení se zajímavým hostem na konkrétní, často velmi technické téma z oblasti SEO. Určitě mohu doporučit a sám navštěvuji. Tip: Můžete si rovněž pustit záznamy z předchozích přednášek nebo se na stejném místě zaposlouchat do podcastu Pavla Ungra.
Tuším, že se jedná o nové setkání, které vzniklo minulý rok. Vždy jde o rozhovor se zajímavým hostem v neformálním nastavení u kávy. Hned první host je moje kamarádka a velký odborník (nejen) na právo v marketingu Petra Dolejšová. Nenechte si ujít. Událost je tady.
Další z oblíbených eventů pražských agentur 2FRESH Talks od stejnojmenné agentury. Odpoledne jsou na témata marketingu, bezpečnosti, IT i podnikání. Mohu doporučit.
MeasureCamp je projekt, který pochází z Velké Británie a postupně se dostal i k nám. Je to konference barcampového stylu o webové analytice. Tento koncept má ale mnohem blíže k „opravdovým“ barcampům, kde obsah vznikná na místě, a v tomto případě minimálně ⅓ účastníků současně vede nějakou přednášku či workshop. Komunita komunitě. Velmi odborné, zdarma a super. Úplným začátečníkům ale spíše nedoporučuji. Podobnou akci by se zasloužili i jiné obory (PPC, SEO, Social, …)
Ještě jsem nezkoušel a reference neznám. Zaujal mě ale v programu hned 23. ledna Michal Pastier. Toho je vždy velká čest a inspirace si poslechnout. Takže to bych si rád nenechal ujít. Událost je s Michalem najdete tady.
Každý měsíc organizuje Adam Zbiejczuk menší setkání lidí okolo trendů na sociálních sítích. Pokud vás tedy baví Instagramy, Facebooky, TikToky, nebo třeba zákoutí PPCček na Facebooku a chcete poznat komunitu, stavte se. Jeden měsíc v Brně, další zase v Praze. Ten příští se uskuteční 30. 1. v Praze a událost můžete sledovat tady.
Brněnská komunita, která věří, že SEO nikdy neumře. Tematické přednášky a workshopy v příjemné atmosféře moravské metropole. Nejlepší přehled o chystaných akcích získáte, pokud budete sledovat jejich Facebook stránku.
Když už máte přednášek plné zuby a chcete prostě jen zajít na pivo s lidmi z marketingu, sledujte brněnský marketingový škopek. Akci jsem zakládal kdysi dávno s Michalem Janíkem z Mergada, pak na několik let převzali žezlo kluci a holky z Court of Moravia, a teď je nově v rukou agentury In creative. Další termín je už 13. února.
Neformální přednášková akce pořádána brněnskou agenturou Besteto. Hlavními tématy jsou vyhledávače zboží a PPC reklama. Akce se koná zpravidla jednou ročně. Sám jsem v minulosti navštívil a mohu doporučit. Často se sdílí i relativně zákulisní tipy.
Ostravské minikonference (večery o zhruba třech řečnících) několikrát do roka hostí agentura AdVisio a z mého pohledu jde o velmi dobrý výběr. Minulý rok jsem žádné nestihl, ale letos to mám na seznamu. Další termín je plánovaný na květen. Pokud žijete či studujete poblíž, tady je to pro vás must-go 🙂
IMsraz je ostravské neformální marketingové setkání s velmi dlouhou historií. Sám si pamatuji, že jsem se nějakého zúčastnil a už to je pár let. Je zcela zdarma a stýkají se na něm nadšenci do internetového marketingu, ale i internetového podnikání či affiliate marketingu. Další je naplánován už na 29. ledna.
I Plzeň už má svou marketingovou komunitu, a to v tomto případě velmi aktivní. Tým okolo Martina Žatkoviče minulý rok uspořádal desítky setkání. Smekám klobouk! Jde klasicky o přednášky, workshopy a menší konference na témata spojená převážně s internetovým marketingem. Věřím, že se na některém potkáme.
Čtvrtkon je českobudějovická akce s velmi dlouhou historií. Koná se zpravidla jednou měsíčně, a to buď na téma marketingu, vývoje nebo UX designu. Pro lidi z jižních čech, myslím, není co řešit 🙂
A v Českých budějovicích ještě na malý moment zůstaneme. Slyšel jsem (ačkoliv nezkoušel), že fajn akce dělá také místní coworking. A hned ta první v roce určitě skvělá bude, protože je hlavním hostem Eliška Vyhnánková. Ta před několika týdny vydala spolu s Michaelou Losekoot velmi úspěšnou knihu Jak na sítě. V Českých budějovicích ji můžete vidět 21. ledna.
Pro mnoho lidí asi geograficky dost vzdálená akce v Košicích, která si ale zaslouží pozornost. Akci jsem navštívil jako řečník, i jako host, a hodnotím ji velmi vysoko. Sami organizátoři tvrdí, že záměrem akce je přinést do Košic aktuální marketingové know-how, a to se, myslím, hezky daří.
Velké množství akcí spojených s digitálním marketingem a podnikáním se koná v bratislavském Connect coworkingu. Bohužel nemám vlastní zkušenost, ale jejich akce vidím velmi často na Facebooku a mám i reference od známých a kamarádů. Pokud jste v Bratislavě, určitě vyzkoušejte. Zašel bych si např. na jejich noc social media marketingu.
Každý měsíc pořádá společnost WebSupport nějaké setkání – ať už pod hlavičkou Silné weby či WebSupport talks. Vstupné je zdarma a témata jsou spojená s podnikáním, marketingem, weby či technologiemi. Sám z této akce poslouchám záznamy, které zveřejňují formou podcastů, a mohu tedy doporučit.
Uděláme to jednoduše. Hledáte doporučení na podcast? Třeba i takový, který půjde více do hloubky? Pročtěte si toto vlákno na Twitteru. Také z něj čerpám.
To stejné v bledě modrém. Hodně dobré tipy na důležitá díla světového marketingu najdete tady na Twitteru. Pro mě velmi přínosné vlákno.
Pokud myslíte, že mi v přehledu něco chybí, určitě mi dejte tip v komentáři. Rád na to mrknu. Pro více zajímavých příležitostí a informací z oboru mne sledujte na Facebooku, Twitteru či Linkedinu.
Mnoho úspěchů v tom, co děláte, přeje
Jindra Fáborský
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…