Vzdělávání

Dejme společně šanci českým lvíčatům na cestu do Cannes

Prosadit se v světě reklamy není hračka – konkurence na trhu je obrovská a i když máte sebevětší talent, může se stát, že ani nedostanete šanci ho projevit. Už dlouho tenhle nepříznivý stav pomáhá napravit známá soutěž Young Lions, která dává těm nejlepším mladým marketérům prostor se kreativně vyjádřit a probojovat se mezi opravdickou špičku. A taky vyjet na mezinárodní kolo do Cannes a zkusit porovnat své síly s mezinárodní konkurencí.

Bohužel se letos bude konat jenom národní kolo a jak to vypadá z článků na Médiáři, problémem jsou „jako vždy“ peníze. Místo životní zkušenosti a možnosti zažít na vlastní kůži svět velké reklamy, dostanou nejspíš letošní vítězové národního kola poplácání po zádech, diplom a pozvání na dvoudenní winners camp.

Ze svých zkušeností z organizace Marketing Festivalu a dalších akcí vím, že pro vznik skvělých nápadů je potřeba mít nejen odvahu, ale hlavně inspiraci a vizi toho, kam až se mohou věci posunout. A o tom by národní kolo Young Lions v ČR mělo být. Mělo by dát možnost mladým marketérům jít s kůží na trh, vyhrát národní kolo a poměřit své kreativní nápady pod tlakem a bez vážnější limitace prostředků s dalšími finalisty v Cannes. 

Na účast českých dvojic v Cannes je potřeba zhruba 750 tisíc korun, což je obrovská částka. Nicméně potřebujeme, aby se české reklamní a marketingové prostředí mohlo poměřovat s talenty z celého světa a přijde mi jako obrovská škoda, aby se kvůli nedostatku financí letos do Cannes nikdo z českých talentů nepodíval. 

I když to z vyjádření organizátorů vypadá jako hotová věc, byl bych rád, aby se o tom dál diskutovalo. Věřím, že je u nás spousta kreativních agentur a seniorních marketérů, kteří jsou podobně jako já přesvědčeni o nutnosti podporovat české talenty. Najde se nás dost na to, abychom vstupenku mladým talentům do Cannes zajistili? Já jsem připravený z rozpočtu svých projektů přidat 75 000 Kč. Uvidíme, jestli někdo přidá a něco změní.  

A pokud se to nakonec nepovede, stane se, ale aspoň jsme to zkusili. Těch 10 výherců národního kola zvu aspoň na letošní Marketing Festival, kde si budou moct vyslechnout přednášky špiček z oboru, aby viděli, že má smysl mířit za hranice Česka, nikoliv jen Prahy. 

Vítězové soutěže se mi mohou ozvat na e-mail faborsky@gmail.com. Stejně tak další, kteří mají nápad, jak iniciativu podpořit. 

Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

9 měsíců ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

1 rokem ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

2 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

2 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

2 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

3 roky ago