Když jsem na začátku roku 2013 začínal, ani na vteřinu bych si nepomyslel, že Marketing Festival doroste do pátého ročníku. A jak to tak vypadá – máme tu čest!
Při pohledu na celkový vývoj je evidentní, že Festival každý rok narostl o trochu více do šířky. Zvyšoval se počet účinkujících na hlavním pódiu, i na večerních párty, rostl počet workshopů, stejně jako množství techniky a personálu.
Čtvrtý #mktfest v Ostravě už pak už byl na moje gusto docela nepřehledný. V Ostravě jsme nabídli:
Ukočírovat takové množství komponent a pohlídat si všechny detaily stálo hodně námahy. Jestli ale přinesly všechny dohromady tolik užitku účastníkům zůstane otázkou. Ať už je odpověď jakákoli, letos to chci vyzkoušet jinak.
Chci udělat Festival přehlednější, přívětivější, trošku kratší, ale hlavně s nejlepším programem za všech pět ročníků.
Právě zjednodušení konceptu je mým letošním heslem. Občas nám bylo vyčítáno, že akci je třeba kontinuálně sledovat a žít s ní celý rok. Sledovat neustále změny v line-upu, vyznat se v časovém harmonogramu, v různých cenách vstupenek, pohlídat si registraci na workshopy, změnu visačky a potom akci prožít ideálně po celé 3 nebo i 4 dny.
Letos chceme udělat hlavní program na jeden den, odhalit velkou většinu programu hned na začátku, vylepšit workshopy a navýšit jejich počet na 50, ponechat “jen” tři super párty, zjednodušit komunikaci a konečně zpřehlednit nastavení cen.
Možná se pletu, ale doba se zrychluje, a mě připadá nelogické chtít po účastnících interakci s konferencí po celý rok.
Upřímně? Ne, minulý rok v Ostravě jsem nebyl spokojen s mnoha přednáškami. Často se na pódiu odehrálo něco úplně jiného, než bylo původně domluveno a vymyšleno. Takže první s čím jsme letos začali je opravdu poctivý výběr řečníků.
Od půlky prosince jsme s kolegou Honzou Kosterou pracovali na plný úvazek a ještě trochu více na tom nejpoctivějším průzkumu řečníků za všech 5 ročníků.
Detailně jsme proklepli přes 180 řečníků (často zhlédli hned několik jejich přednášek). Nakonec i zhruba padesátku pozvali. Než nám došlo, že dvoudenní program bude mít vždycky nějaká ta slabá místa. Vybrat 16 aktérů tak, aby krása nonstop střídala nádheru, prakticky nejde. A nebo ještě pořád nemáme recept.
A jelikož si chceme dát aspoň jeden ročník bez kompromisů, letos jsme si dali za cíl nabídnout jen 8 až 9 řečníků. Za to však těch nejlepších.
Začínáme vzpomínkou na nejlépe hodnocený ročník (2014), a tak na pódium Kongresového centra v Praze zveme Avinashe Kaushika a Filipa Podstavce. Mimo ně pak skvělého Randa Fishkina, Oli Gardnera, špičkovou expertku na UX Kim Goodwin, nebo také ředitele neurověd v Nielsenu (Bradley Vinese). Program doplňuje můj velký oblíbenec – skeptik vůči digitálu: Bob Hoffman, který vede velmi úspěšný blog Ad Contrarian.
Je to line-up dospělejší, strategičtěji zaměřený a bez slabého místa.
Kromě toho si nechávám místo buď na 1 další plnohodnotnou přednášku, kterou objevím v průběhu roku nebo 3-4 kratší případovky. Letos však bez call for papers. Všechen obsah si chci najít přímo sám z toho, co uvidím na světové marketingové scéně.
Moc dobře vím, že jsem před vánoci napsal, že Marketing Festival nikdy nebude mít více než 1 500 účastníků. Uznávám, že tohle byl ode mě špatný odhad. Razantní změnou konceptu přinášíme i o něco větší dostupnost širšímu publiku. Počtem míst, kterých bude letos 1 700, ale i nižší cenou – letos nabídneme vstupenky za jednotnou cenu 5 990 Kč bez DPH.
A proč teda vlastně ta Praha?
Po zvážení všech pro a proti mi Praha vychází jako nejlepší možné místo pro letošní ročník. Vždycky mě zajímalo, jak nám umístění do Prahy pomůže v propagaci akci směrem k řečníkům i zahraničním účastníkům, a letos si to budu moci vyzkoušet. Trochu také očekávám, že tady půjde spousta věcí zařídit jednodušeji než v Ostravě (např. všechno).
Na Brno jsme ale samozřejmě nezanevřeli. Rozhodnutí o změně místa má totiž i technické zdůvodnění. Naše milované Janáčkovo divadlo momentálně prochází zhruba dvouletou rekonstrukcí, a tak by to tam nešlo, ani kdybychom se na hlavu stavěli. Vyzkoušeno za vás.
Děkuji moc za zájem o můj osobní pohled.
Hezký den přeje
Jindra Fáborský
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…
View Comments
Už se taky všichni těšíme. Jen pro připomenutí, jak jsme se těšili vloni: https://www.johnyhozapisky.cz/sest-duvodu-proc-se-tesit-na-letosni-marketing-festival/