Marketing Festival

An update – when will the online Festival be held?

Many of you have been asking us about when the online version of this Marketing Festival will be held.

We initially wanted to use the same production team responsible for our documentary Making a Marketer and have them travel the world again. When we came up with this scheme, it seemed to us like travel restrictions may be eased within a month or two and – well let’s just say that’s not happening any time soon. Under no circumstances do we want the online Festival to be held in autumn, so we’ve decided to take a different path. Along with our production partner, FULLART studio, we are building remote production crews based in the USA & UK that will record our speakers‘ lectures without us having to risk the entire shoot just because someone wasn’t admitted during a border check. 

So the NYC team will be directed by acclaimed filmmaker Terry Stavoe, and Jordan McKellar, a rising star among UK’s video producers, will direct the production in England. Meanwhile, our team will still have a firm grasp on the content direction of individual lectures. And since the production teams won’t be limited by air travel, we can bring the overall quality up even more and get the most out of our new format. 

Speaking of content, the lectures presented will of course slightly differ from what we originally intended to present at the Festival stage. We want to offer meaningful insights to marketers who will need to tackle the challenges presented by this crisis and enable us all to move forward, once it’s over. Our video portal is also undergoing a little rebuilding so that it can withstand the shift of the entire Festival online – including the possibility to ask speakers questions

And now to the most important bit. When?

All our speakers live in cities most severely impacted by the crisis. Therefore, we are very cautious in our planning & aware that things may change very quickly. But we do expect the filming could start in late May, followed by about a month of post-production. So that by the beginning of July, we can all dive deep into the lectures and discuss with our speakers. 

And we’d also like to add a cherry on top. When we edited the material shot for Making a Marketer, a lot of it was left on the proverbial editing room floor. We didn’t intend to release the entire interviews the way we shot them, but given the current situation, you can expect the full interviews with our speakers to be released in the coming weeks. We’ll start with Tom Goodwin today and we hope you’ll enjoy it! 

Thank you for everything. 

Your #mktfest team

Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

Share
Published by
Jindřich Fáborský

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

8 měsíců ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

1 rokem ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

2 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

2 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

2 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

3 roky ago