Kamarádi, přátelé, naši účastníci a všichni kolem Marketing Festivalu – díky moc! Letos máme za sebou už pátý ročník, tedy dost podstatnou část mého života a bez vás by se tahle skvělá léta nikdy neudála.
Festival je pro nás každý rok tak trochu experiment. První rok to byla absolutní neznámá a s tím souvisela i míra vzrušení, kterou nám tenkrát Festival přinesl. O dva roky později jsme, jak víte, neúspěšně experimentovali v Londýně. V roce 2016 jsme zase zkoušeli Festival podstatně rozšířit, prodloužit a přesunout do Ostravy. Celé je to vlastně o mé permanentní nespokojenosti a hledání “ideálu”.
Jak víte, letos jsme zkusili zase něco úplně jiného:
- o den kratší Festival
- v Praze
- pro rekordní počet lidí: 1 800
- který měl mít extra hladký průběh
- a na pódiu se měli střídat jen ti nejlepší
Otazník letoška visel hlavně nad prvními dvěma parametry. My jsme jim věřili, ale víme dobře, že určitá část našich návštěvníků oceňovala na Festivalu hlavně tu atmosféru několika dní strávených mimo Prahu.
Já poprvé jako účastník
Navíc změny nebyly jenom navenek. Letos jsme Festival připravovali s novým produkčním týmem pod vedením skvělé Nimky Mönchbat, která k nám předtím sbírala 3 roky zkušenosti v Yemi AD. Když pak přišel den D – 10. listopadu, nestačil jsem zírat. Jasně, bylo tam pár zaškobrtnutí. Například se nám nepovedlo správně naplánovat registraci, ale přesto tohle byl první Festival, který jsem si docela dobře užil i jako účastník. Měl jsem možnost prožít a pozorovat to, co jsme celý jeden rok plánovali. A to hlavně díky Nimce.
Na přednášce Avinashe jsem seděl vedle Boba Hoffmana, který si do svého sešitu dělal poslední poznámky, kterými pak o pár minut později našemu největšímu řečníkovi vrátil úder se vší parádou. Když jde takový speaker na podium, stejně nikdy nevíte, jak to dopadne. Nervy střídá nadšení. YES!
Častá protichůdnost tezí zástupců rozdílných myšlenkových směrů dnešního marketingu se mi moc líbila a považuji to z pedagogického hlediska za velmi užitečné. Podobně jsem rád, že jsme otevřeli téma Advertising Fraudu, které ve světě velmi rychle nabývá na důležitosti. Celkově jsme se snažili vyhýbat banalitám, kterých je plný internet a dařilo se to. A to i proto, že naše publikum je mimořádně vyspělé. Potkával jsem matadory české scény s 10 i 15ti lety zkušenostmi v oboru, kteří chválili odbornost obsahu a to je pocta nejvyšší.
S 18. hodinou Festival končil a já zažíval emoce srovnatelné s prvním ročníkem. A to fakt není samo sebou. V minulých ročnících jsem si bezpečně zvykl, že tak jako “poprvé” už to nikdy nebude. Ale letos to bylo najednou všechno zpátky. Díky vám!
Bylo to úžasný a o to lepší jsme měli v týmu pocit při čtení zpětné vazby. Letos jste totiž naši práci ohodnotili o dost lépe než minulý rok v Ostravě… Zhruba 83 % lidí odpovědělo, že festival na naprosto splnil očekávání nebo je spíše splnil. Jen 5 % evidujeme jako (spíše) nespokojených a díky tomu, že vyplnili důvod, můžeme se tím zabývat a brát vše v potaz při plánování dalšího ročníku.
A když už mluvíme o příštím ročníku – nápadů, podnětů a plánů máme hodně, ale chce to čas… Teď jen vím, že 6. ročník bude a jeho výkop můžete čekat nejpozději v březnu 2018.
Co dál děláme? Kde se můžete připojit?
Nadační fond
Na začátku roku jsme založili Nadační fond Dobrodění na pomoc úžasné instituci jménem Domov bez zámku. V rámci Digisemestru jsme odevzdali velkou část našeho zisku – 100 000 Kč – na konto nadačního fondu. Festival jsme do pomáhání zapojili také. Veškeré peníze (tedy nejen zisk!), které nám lidé zaplatí za videozáznamy z minulých Marketing Festivalů převádíme taktéž na konto NF. Ten sám o sobě nemá žádné režijní náklady, a proto se všechny peníze dostanou tam, kde jsou potřeba.
Pomoci můžete i vy a zároveň získáte novou inspiraci a naučíte se něco nového o marketingu. Podívejte se na naši nabídku videozáznamů. Jinak už teď je jasné, že navýšení aktivit a financí směrem k Nadačnímu fondu bude pro mě příští rok priorita.
Ecommerce Expo Prague
Už 30. ledna se můžeme znovu potkat v Praze. Pokud máte co dočinění s internetovými obchody, tak bych vám to dokonce doporučil 🙂 Na našem veletrhu bude vystavovat stovka vystavovatelů vč. největších hráčů ecommerce – např. Seznam.cz, Heureka, Shoptet, Google, Aukro, Mergado, Zásilkovna …
V rámci Expa také připravuji konferenci o expanzi e-shopů do zahraničí, na které vystoupí mimo jiné i bývalý šéf britského Amazonu.
Na akci také budeme mít špičkové české konzultanty, které budou rozdávat rady zdarma.
Vstupenky na veletrh jsou zdarma, na konferenci se dostanete za 3 000 Kč bez DPH. Obojí najdete na našem webu.
Tak to už je vše! Děkoval jsem na začátek, za to že je všechno tohle možné, děkuji i na závěr.
Krásné a klidné Vánoce