O konferencích

28 rozhovorů na téma ideální konference + výstup v PDF

O organizaci Marketing Festivalu jsem začal přemýšlet v prosinci minulého roku. Měl jsem sice určitou představu, jak by měla taková konference vypadat, ale věděl jsem, že klíčovým měřítkem  je pohled více lidí – návštěvníků konference. Hned na začátku jsem se e-mailem zeptal více než 140 z nich na dvě základní otázky. Výsledky tohoto výzkumu jsou volně ke stažení v jednom z mých minulých článků. V lednu jsem pak začal zvát české marketéry, freelancery, návštěvníky konferencí i jejich organizátory na kávu, abych se jich zeptal, jak si představují ideální konferenci.


Výsledkem toho všeho je 28 rozhovorů, zhruba 70 stránek popsaného textu a obrovské množství nápadů. Snažil jsem se přijít na to, jakou konferenci by si lidé přáli zažít, jak podle nich vypadá ideální přednáška, jestli máme konferenci překládat, jak to má být celé dlouhé a jak má vypadat afterparty. Chtěl jsem pojmenovat největší průšvihy a získat nápady, které mi pomohou při organizaci Marketing Festivalu a využijí je i další organizátoři konferencí kolem mě.

Všechna data jsem důkladně prošel spolu s mým kamarádem Jiřím Grummichem, který z nich sestavil následující studii výpovědí, citací, nápadů a připomínek. Pro mě samotného je to nesmírně důležitý zdroj pro organizaci konference a věřím, že tyto výsledky do budoucna vylepší i mé vlastní aktivity. Vážení organizátoři, budu rád, když vám tato studie pomůže s dalším plánováním a pořádáním nejrůznějších kempů, setkání a konferencí. Věřím, že takové akce pak budou zase o stupínek lepší než doposud.

Studii na téma Ideální konference si stáhněte zde.

Některé ze závěrů jsem shrnul také v následující tabulce:

Moc děkuji všem, kteří se na rozhovorech podíleli. Speciální dík patří Jirkovi za zpracování dat, Vojtovi za grafickou přípravu a Maru Kortanové za pomoc s přípravou dokumentu.

Hezký den všem přeje Jindra Fáborský
Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

View Comments

  • Teda tohle je fakt dost dobrý.

    Zajímavé jsou komentáře k interaktivitě přednášek. Spousta lidí chce mít prostor k pokládání dotazů a diskusi s přednášejícím, ale když na to přijde a ten prostor je, málokdo se přímo v sále na něco zeptá.

  • Díky, v říjnu pořádáme 2denní workshop pro 10 českých měst, takže takový check-list přijde vhod. Řada uvedených bodů/rad vychází ze "selského rozumu", ale mnohé další si je třeba stále připomínat.

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

1 rokem ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

2 roky ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

3 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

3 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

3 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

4 roky ago