Před pár měsíci mi přišlo jako dobrý nápad obohatit studium Digisemestru o “menší” online rozšíření. 250 studentů u nás studuje 13 sobot stejnou látku a to nenabízí možnost specializace a rozšíření znalostí do hlubších detailů. Naše představa tedy byla udělat zhruba 7 specializací, mezi kterými si studenti budou moci zvolit a získat tak dodatečný obsah… Řekněme pět až šest prakticky laděných instruktážních videí, odkazy na doporučené zdroje ke studiu a krátký test, který ověří, že došlo k pochopení látky.

Naše představa bylo projekt spustit a předat studentům 20. dubna, ale to se nám upřímně trochu nepovedlo. Projekt Reshoper si vyžádal dost mého času a energie po celý prosinec a leden, a Marketing Festival pak zase na celý únor a březen. Plná práce na Digisemestr e-learningu tedy mohla začít až první pracovní den po Marketing Festivalu (25.3.), a to jsem tedy, musím se přiznat, nenaplánoval nejlépe. Po Festivalu by se odpočinek hodil, ale nedá se nic dělat.

Moje velké štěstí je, že jsem v únoru našel nového kolegu Romana Teuschela, který se za krátko stal hlavní vedoucí postavou nového projektu. A opět zcela upřímně, bez něj bychom teď byli s projektem v hodně velkých problémech. Díky Romane.

25. března jsme si tedy nakreslili velkou myšlenkovou mapu toho, co všechno by mohl e-learning nabízet v námi definovaných sedmi kurzech:

  • marketing e-commerce projektů
  • marketing lokálních firem
  • marketing start-upů
  • marketing neziskových organizací
  • data a analytika
  • branding a kreativita
  • export a expanze do zahraničí z pohledu marketingu

Mohlo nás napadnout, že když hned první e-commerce v sobě ukrývá v našich plánech 17 lekcí, budeme s tím mít do 20. dubna těžké pořízení. Ke konci března jsem tedy začal volat spoustě špičkovým odborníkům, jestli se do projektu chtějí zapojit a sdílet alespoň část svého know-how.

V průběhu domlouvání a vyjednávání s desítkami marketérů vyšlo najevo několik věcí:

  1. Zpracovat online kurz na téma “Branding a kreativita”, pod který bychom se mohli podepsat, se jeví v tuto chvíli jako obrovsky těžký úkol, který letos na jaře prostě nezvládneme. Branding jde tedy stranou a síly přesunujeme na ostatní větve a lekce.
  2. Ve dvou se nám nedařilo celý projekt dostatečně rychle rozpohybovat. Do projektu jsem tedy zapojil navíc garanty pro jednotlivé sekce, kteří to posunuli o míle kupředu. Speciální poděkování tady posílám Milanu Merglevskému za posunutí a garanci sekce Data a Analytika.
  3. I když v bojových podmínkách, už teď se zdá, že nám pod rukama vzniká hodně unikátní online vzdělávací platforma. A byla by škoda ji uzavřít jen studentům Digisemestru. Máme tedy vizi projekt pro další kvartály přepracovat v něco mnohem většího.

A jdeme na natáčení

Asi nemusí zůstat tajemstvím, že studio po zvážení všech pro a proti vzniklo u mě doma. Jsme startup, tak co, žejo :)) Zařídil jsem ho 4. 4. odpoledne. A 5. 4. ráno padla první klapka právě s Milanem Merglevským. Na atmosféru z téhle chvíle se můžete podívat v tomhle videu.

Za první týden se u mě vystřídalo zhruba 20 lidí, kterých si obrovsky vážím, a vzniklo tak zhruba 15 hodin čistého videomateriálu. Video mě, od doby, kdy dělám Youtube Jednoustopou, fakt hodně moc baví, takže nahrávat a stříhat pro nás není náklad, ale radost.

Co je však zajímavější. Opět se mi zdá, že tady vzniká něco na CZ/SK poměry unikátního. Natočili jsme již např.

A je toho mnohem víc. Do projektu zahrnu své vlastní lekce o tom, jak začít nový projekt, o neúspěšné expanzi do Londýna nebo o obsahovém marketingu v podobě Datablogu Reshoperu. Příští týden máme naplánovaných asi dost těžko uvěřitelných 50 hodin natáčení s cca čtyřicítkou českých marketérů a markeťaček.

Natáčení Digisemestr lekce s Pavlem Polou

Co z toho teda bude?

OK, tenhle projekt jsem na rovinu úplně přesně neodhadl. 20. dubna měl vzniknout nějaký minimal viable projekt. Jsme sice minimálně 10 dní ve zpoždění, ale míříme k něčemu většímu. Stojí to mě (i Romana a všech lidí okolo) v těchto týdnech fakt hodně, hodně sil a potu. Ve skutečnosti je to právě kvůli omezenému času zatím nejsložitější projekt, na kterém jsem kdy pracoval. Na druhou stranu se tímhle tempem člověk nejrychleji učí a posouvá.

Náš cíl je teď 1. května předat studentům aktuálního Digisemestru alespoň beta verzi našeho e-learningu. V tu dobu to nebude dokonalé, to si nedělám iluze. Aktuálním studentům ale necháme doživotní přístup, a tak se dostanou i ke všem aktualizacím a budoucím lekcím.

V červnu si vezmeme zpětnou vazbu a přes léto vybereme to nejlepší, doplníme, aktualizujeme a část už na podzim otevřeme CZ/SK veřejnosti. Projekt se nadále bude jmenovat “Digisemestr Online”. Od podzimu by tak mohlo jít studovat Digisemestr i čistě online. Jasně, primárně jde o online rozšíření pro naše prezenční studenty, ale byla by škoda nechat si to jen pro sebe.

Pokud se hodně zasním, chtěl bych, abychom jednou uměli nabídnout skutečně komplexní online kurzy různým cílovkám udělané pro ně na míru. Bavilo by mě je neustále rozšiřovat a aktualizovat společně s profíky z oboru, kteří na tom s námi už teď pracují. Chtěl bych v tom najít výhodný win-win-win model pro nás, tvůrce i studenty.

Tímto ještě jednou opravdu moc děkuji všem, kteří se do projektu zapojili a věnovali mu svůj čas a znalosti. Jedná se o projevenou důvěru do relativně riskantního projektu. Vážím si toho a věřím, že teď stojíme u něčeho hodně významného.

Kde sledovat progress projektu?

Digisemestr Online zatím nemá fyzickou podobu. Pokud chcete mít čerstvé informace a třeba i pohled do zákulisí projektu, sledujte mě nebo Digisemestr (Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin) na kterékoli sociální síti.

Pro nedočkavé – jak budou videa vypadat?

Žádné ostré video pro Digisemestr Online zatím nemáme veřejné. Jako ukázku audiovizuálního zpracování i pojetí obsahu však mohu nabídnout toto video s Filipem Podstavcem. To jsem vytvořil v průběhu natáčení e-learningu pro jeho kanál Marketing Mineru, ale je velmi podobné videím, které tvoříme pro náš e-learning.

1 Comment

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *