Fascinuje mě, že se z Digisemestru vyklubal natolik živoucí projekt. I když už jsem si myslel, že jsou hlavní vylepšení pro tento rok dávno na stole, pár dní před koncem přihlášek jsme společně s několika úžasnými lidmi přišli s inovací, která celý projekt posune ještě o kus dál.
Do každého semestru přijímáme 250 studentů, což činí výuku praktických dovedností poměrně obtížnou. Letos jsme tedy kvůli tomu přidali 24 celodenních školení v menších skupinách (každý student se dostane na dvě), tak aby si skutečně všichni na svém počítači osahali reklamní systémy Google Adwords, Seznam Sklik a Facebook Ads.
13 týdnů Digisemestru rozdělíme na několik období a na každé z nich zadáme studentům jednu praktickou úlohu. Předmětem úloh bude zpravidla pochopení a správné využití nějaké marketingové technologie. Za správné splnění úlohy pak budeme rozdávat body, které se započítají do závěrečné zkoušky, podobně jako je tomu u některých VŠ kurzů.
Z tohohle nápadu jsem opravdu enormně nadšený, protože letos si studenty konečně skutečně prozkoušíme a oproti minulým ročníkům přidáme na náročnosti. Zkrátka už nepůjde “jen” o to, chodit každou sobotu do školy, poslouchat a pak se naučit na test. Co je ale nejdůležitější: Naši absolventi budou na konci studia nejen mnohem lépe připraveni na vstup na trh marketérů, troufám si říci, že budou mít oproti průměru docela solidní náskok.
Jedna z nejzajímavějších úloh bude postavena na platformě Keboola Connection. I tu mají u nás studenti na celý semestr zdarma a v průběhu studia si vyzkouší extrakci dat ze sociálních sítí, spojení různých datových zdrojů, NLP skrze Geneea.com a následně vizualizaci těchto dat. Je to málo platné, ale digitání marketing je čím dál tím více o datech, jejich správném využití a interpretaci. Tyhle dovednosti se vám budou za krátko rozhodně hodit!
Neméně zajímavé věci chystáme s Filipem Podstavcem v jeho Marketing Mineru. Studenti za pomoci nástroje vytvoří jednodušší analýzu klíčových slov dle zadaného postupu.
Zaměříme se i na Google Analytics a Google Tag Manager. Rád bych, aby každý absolvent uměl nastavit základní účet GTM, vložit do něj kód Google Analytics a navíc třeba měřící kód Smartlooku nebo Facebook Pixel. Podíváme se, zdali studenti zvládli vložit kontejner na správné místo do kódu webu a navíc třeba nastavili měření jednoduchého cíle.
Další takový úkol bude postavený na správném používání nástroje PPC Bee. Spolupráce s technologiemi na Digisemestru ale mimochodem půjde ještě dál – vybraní studenti získají možnost ještě hlouběji studovat např. PPC Bee a následně získat kromě certifikátu Digisemestru i certifikaci tohoto marketingového nástroje. Zní to dobře, že?
Jak to celé uděláme? Na začátku úlohy bude vždy stát zadání a odkaz na studijní zdroj. Může jít o speciálně vytvořené instruktážní video nebo oficiální příručku nástroje. Následuje čas na řešení úlohy, což bude zpravidla 14 dní. Všechny úlohy designujeme s šikovnými lidmi okolo nás tak, abychom je mohli kontrolovat automaticky. V případě správného splnění úlohy získá student body, v případě opačném potom zpětnou vazbu. Tu už samozřejmě poskytneme osobně 🙂
I když je celý modul samostatných prací dobrovolný, pokud chcete úspěšně složit závěrečnou zkoušku, bez dokončení alespoň několika z nich se neobejdete.
Deadline přihlášek na Digisemestr je 6. září… Tak co, uvidíme se?
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…