Semestrální vzdělávací program Digisemestr čeká tento podzim již třetí běh. Zatímco druhý ročník se od toho pilotního lišil jen v detailech, letos jsem se rozhodl program přepracovat mnohem důkladněji.
Mnoho připomínek a nápadů jsem vyčetl již z několika zpětnovazebních formulářů minulých studentů, kterým tímto patří velké díky za podněty. Digisemestr chci také vyvíjet podle toho, jakým směrem se ubírá odvětví a potřeby zaměstnavatelů. A pak jsou tady velké plány, které jsem měl již od začátku tohoto projektu. A na ty letos konečně přišel čas.
Digisemestr bude letos probíhat v Praze a najde se na něm pár míst i pro ty z vás, kteří máte studium za sebou. Nový a prodloužený přednáškový program nabídne zahraniční lektory a každý student absolvuje dvě celodenní školení pro získání technických dovedností.
Kromě toho nejlepším studentům zprostředkujeme stáž v zahraničí a všem bez výjimky potom přístup ke špičkovým marketingovým nástrojům v hodnotě cca 10 000 Kč zdarma.
Nový studijní program
Od 12 sobot se vracíme zpátky ke 13. Sice pojedeme přes dvě sváteční soboty, chci ale zkrátka nabídnout co nejvíce informací. Oproti minulým ročníkům budeme věnovat více času netechnickým či chcete-li netaktickým tématům. Jednu celou sobotu budeme věnovat strategiím, další například čistě zákazníkovi a jeho spokojenosti a věrnosti. Kromě těch nejlepších českých lektorů budou na výuce spolupracovat špičky ze zahraničí, kde zmíním hlavně sobotu 11. 11. po Marketing Festivalu. Tam vystoupí špička kreativního průmyslu Joe Wade, kterého se právě podařilo domluvit i na výuku studentů Digisemestru. Jeho navíc doplní další eso reklamy – Michal Pastier ze Zaraguzy. Na tuhle sobotu se fakt těším!
Školení
Vzhledem k formátu výuky byla Achillovou patou Digisemestru vždy obtížnost naučit studenty technickým dovednostem. Ve 250 lidech například ovládání reklamních systémů naučit prakticky nejde. Zkoušeli jsme různé formy workshopů, a letos to uděláme opět jinak. V rámci semestru dostanou všichni studenti možnost jít na 2 garantovaná celodenní školení (ve skupinkách po 20), aby získali reálnou schopnost ovládání PPC systémů Google Adwords, Seznam Sklik a Facebook Ads. Ano, organizačně to bude velmi náročné – znamená to vlastní organizaci 24-26 školení, nicméně tuto slabou stránku Digisemestru chci prostě odstranit.
Stáže
Na tuhle část jsem nejvíce pyšný a nemůžu se dočkat, až to celé proběhne. Už během prvního semestru jsem přemýšlel o posílání studentů našeho programu na stáže do evropských agentur.
Stále si stojím za tím, že ačkoliv v ČR děláme úžasné věci, mezinárodní zkušenost má nezměrnou hodnotu. A letos se to skutečně podaří. Nejlepším studentům Digisemestru zprostředkujeme pracovní stáž na 1 měsíc i déle. Už teď máme domluvené partnery v Polsku, Srbsku, Litvě i Lotyšsku a ve finále chceme nabídnout až 25 míst po celé Evropě.
Nástroje
Protože se v dnešním pojetí Digitálního marketingu propojuje schopnost strategicky uvažovat se znalostí a správným výběrem marketingových nástrojů, rozhodli jsme se rozšířit rozhled studentů i tímto směrem. Každý student získá po celou dobu studia možnost zdarma využívat nástroje jako je třeba Marketing Miner nebo PPC Bee (přičemž přibudou další). O nástrojích bude řeč ve speciální výukové sobotě a bude se s nimi také pracovat v rámci celodenních školení.
Kromě přesunu do Prahy a výše popsaného je tu i spousta dalších drobností, které na základě zpětné vazby letos vylepšíme. Mimo jiné letos nabídneme omezené množství míst pro lidi, kteří z různých důvodů chtějí získat solidní základ znalostí digitálního marketingu, ale už nejsou studenti. Studentům do 26 let pak zase nabídneme možnost rozložit platbu do 3 splátek.
Poslední změna je pak jen taková příjemná třešnička. Digisemestr je první z mých projektů, který bude ze své ekonomické činnosti oficiálně podporovat Nadační fond Dobrodění, který vznikl při příspěvkové organizaci Domov bez Zámku. Bez ohledu na finanční výsledky projektu jsem se rozhodl letos věnovat 100 000 Kč na účet fondu.
Všechny informace o Digisemestru najdete na oficiálním webu.
Díky moc za zájem, za vaše nápady a připomínky a těším se na viděnou v září. Tentokrát v Praze.