Rád bych na tomto místě ještě jednou poděkoval všem, kteří se jakkoli zapojili do Marketing Festivalu. Nesmírně si cením pomoci našich partnerů, spolupráce se všemi řečníky, panelisty, lektory workshopů. Děkuji týmu a také i vám, pokud jste do Marketing Festivalu investovali svůj čas a peníze jako účastník.

4. ročník v Ostravě byla obrovská produkční výzva, zatím největší, kterou jsme absolvovali – tím více oceňuji, že to celé i přes určité nedostatky fungovalo. Hned po skončení festivalového víkendu jsme začali číst a poctivě přemýšlet o vší zpětné vazbě, kterou jsme nasbírali. Všechno, co umím ovlivnit a přijde mi správné z hlediska většiny účastníků, chci do budoucna zapracovat.

A takové to bylo. Připomeňte si atmosféru letošního Festivalu:

Nejvíce otázek se, předpokládám, točí ohledně dalšího Marketing Festivalu. Už teď jsme se na základě ohlasů shodli na tom nejdůležitějším:

Bude tedy další ročník?

  • 5. “Jubilejní” Marketing Festival bude!
  • Proběhne mezi 9. a 11. listopadem 2017, ale tentokrát ne v Ostravě.
  • Chceme, aby byl o něco menší, a určitě už by nikdy neměl růst na více než 1 500 lidí. Cílem nikdy nebylo maximalizovat jakákoli čísla, ale udělat nejlepší konferenci!

Vaše nápady jsou pro mě teď nejdůležitějším stavebním kamenem pro další ročník(y), takže pokud vás k tomu cokoliv napadá, napište mi na Facebooku nebo mi pošlete e-mail na faborsky@gmail.com. Budu moc vděčný.

Na čem ještě pracujeme?

Kromě nového MF rozvíjím také další nápady v oblasti vzdělávání marketérů, které je (nejen u nás) stále nedostatečné, takže v příštím roce můžete očekávat nějaké nové projekty :). Teď bych však dal rád prostor v článku neziskovkám, které mě a část mého týmu začínají zajímat.

V první půlce roku jsem začal více zkoumat neziskový sektor, scházel jsem se s řediteli malých i obrovských neziskovek. V průběhu roku jsme alespoň drobně podpořili brněnskou Debru. Pak mě Honza Řezáč seznámil s ředitelkou Domova bez Zámku v Náměšti nad Oslavou. DBZ poskytuje sociální služby lidem s mentálním postižením a snaží se, aby mohli žít přirozeně. Dávají jim svobodu a možnost volby, ale i zodpovědnost a práci.

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je to úžasná organizace, kde však podobně jako všude jinde chybí peníze.

Potřebují sehnat peníze na to, aby klienti DBZ mohli jezdit na výlety po okolí, aby mohli chovat vlastní domácí mazlíčky nebo osázet vlastní zahrádku – samé pro nás běžné věci. Protože cítím obrovskou motivaci Domovu pomoci, rozhodl jsem se, že založím a povedu Nadační fond a budu se snažit nějaké peníze získávat.

Upřímně je pro mě největší experiment, zdali dokážeme náš podnikatelský drive a energii zužitkovat i na úplně jiném poli. Tak uvidíme. Nadační fond je ještě v zárodku, ale pokud byste nás chtěli podpořit už teď, a to věřte, že si toho cením, můžete zvolit dvě možnosti:

  1. Koupit sobě nebo kolegovi/kolegyni dárek z merch obchodu Marketing Festivalu. Veškerý výtěžek putuje do nadačního fondu.
  2. Podpořit nás v grantové výzvě ČSOB pomáhá regionům zasláním jakékoli částky na transparentní účet. I stokorouny moc pomůžou.

Velké díky patří Janu Řezáčovi, který mne k DBZ přivedl (a mimochodem poklona za to, že jim s House of Řezáč a dalšími lidmi okolo vyrábí zdarma nový web!). Díky taky Přemku Koudelovi (na fotografii), který teď mj. natáčel video pro grantovou výzvu ČSOB. V neposlední řadě díky Honzovi Kosterovi z mého týmu, který se mnou vstupuje do nadačního fondu a bude zdarma pracovat pro DBZ.

Přeji vám všem krásné Vánoce!

Jindra Fáborský

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *