Vzdělávání

Kvalitní výukové materiály o SEO v češtině

Dlouhodobě se snažím vyhledávat a propagovat kvalitní vzdělávací materiály v digitálním marketingu. Ty, jejichž primárním cílem není něco prodat, ale skutečně naučit. Ty, které nejdou po povrchu, a je za nimi obyčejně vidět velká práce. Takové, které si zaslouží trochu publicity.

Nedávno jsem si chtěl osvěžit své znalosti v SEO a proto zveřejňuji přehled několika opravdu kvalitních zdrojů v češtině. Nejsem fanouškem přehledů typu 180 e-booků, které nesmíte minout, takže fakt jenom pár:

1. Ochutnejte technické SEO: E-book o 72 stranách

Tak tímhle bych asi začal. Velmi dobrý přehled technických aspektů SEO, které budete minimálně na začátku řešit nejčastěji. Kromě technického popisu všech možností předkládá i doporučení a nejčastější chyby. Shrnuje tak průchodnost, indexaci, HTTPS, rychlost webu, mobilní weby i rozšířené výsledky vyhledávání. Naopak nepopisuje práci s klíčovými slovy, správné nastavení tagů, práci s nadpisy, popisky obrázků či práci s URL adresami.

2. Contentking Akademie – webový obsah

O něco méně technická, ale za to více marketérská příručka základního SEO. Popisuje známé SEO faktory, práci s klíčovými slovy, a dotkne se i linkbuildingu. Je to velmi srozumitelně napsané a skvěle se to doplňuje s výše uvedeným e-bookem od Taste.

3. Jak na Analýzu klíčových slov – krok za krokem

Úžasný kus obsahu, který vytvořil Filip Podstavec. Až si nastudujete první dva zdroje, určitě vás budou zajímat i kvalitní podklady o analýze klíčových slov. A nejlepší český online návod má teď bez diskuzí právě Filip. Konkrétně pod hlavičkou skvělého Marketing Mineru.

4. Linkbuilding v praxi [aktualizace 2018]

Věřím, že nejlepší český přehled metod, jak (a proč) získat zpětný odkaz. Často včetně opravdu konkrétních kroků a webů. Lehčí už to být nemůže. Doporučuji.

Na českém internetu je toho mnohem více. Konference, videa, blogové články, líbila se mi např. real-time linkbuilding případovka od Linkiho. Nechtěl jsem vás ale zahtit, a tak jsem zatím vybral tyto pro mě zásadní zdroje.

Pokud ale myslíte, že do výčtu přecejen ještě něco patří, napište nápady do komentářů a já se na to rád podívám.

 

Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

1 rokem ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

2 roky ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

3 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

3 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

3 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

4 roky ago