Marketing Festival

Jak proběhne letošní Marketing Festival?

Za pár týdnů měl proběhnout nejlepší ročník Marketing Festivalu: dospělý lineup podtržený celovečerním dokumentem za účasti špičkových světových marketérů. V tuto chvíli je Festival asi to poslední, na co myslíte, ale my musíme rozhodnout, kudy dál. Věřte mi, že posledních pár dní jsou asi největší zkouška mého podnikání vůbec. 

Po oznámení zákazu pořádání akcí s účastí více než 100 lidí Ministerstvem zdravotnictví ČR nám spousta lidí vyjádřila podporu, což mi udělalo opravdu velkou radost. Zároveň se ale zdá, že převládá názor “To přece není žádný problém, v dubnu už bude dávno klid. Hlavně nic nerušte!”. 

Pro nás ale realita vypadá úplně jinak. Odpadávají řečníci, které jsme týdny ujišťovali o tom, že všechno jede podle plánu. Téměř nikdo ze zahraničních návštěvníků nepřijede, protože jejich zaměstnavatelé stopli cesty do zahraničí, nemluvě o tom, že část našich účastníků je z Itálie. Už v únoru začaly přicházet požadavky na storna a vracení peněz. V době, kdy obvykle prodáváme desítky vstupenek denně jsme měli najednou nulové prodeje. 

S každým dnem čekání se navíc vrší náklady. Platíme letenky, zálohy na prostory, dodavatele – za akci, která je de facto zrušená a na kterou není možné aktuálně prodávat vstupenky. Navíc je zjevné, že pořádat konferenci pro tisíce lidí by bylo v tuhle chvíli přinejmenším nezodpovědné. 

Kdybychom slepě pokračovali a tvářili se, že žádné riziko neexistuje, s velkou pravděpodobností by tohle byl náš poslední Festival. 

Pečlivě jsme zkoumali možnost přesunu akce na jiný termín, ale ta bohužel nepřichází v úvahu. Zkoordinovat vytížené kapacity pražského Kongresového centra s volnými termíny klíčových řečníků a v jiném datu uspořádat stejný Festival je nemožné. Druhým problémem je, že velká část rozpočtu je už pro tento termín utracena bez možnosti náhrady. V případě přesunutí nebo úplného storna by tak akce skončila v záporných číslech. 

Takže co teď? Po důkladném zvážení jsme se rozhodli pro následující řešení: Po vzoru velkých zahraničních akcí přesuneme konferenční část Festivalu online. Ale když už, tak pořádně. Znovu vypravíme do světa produkční tým libereckého FULLART studia a Jana Kostery, navštívíme naše řečníky a natočíme s nimi přednášky na míru Festivalu. Jinak řečeno doručíme kvalitní vzdělávací obsah, za který jste si zaplatili – včetně možnosti klást řečníkům dotazy. Pokud jste viděli náš dokument Making a Marketer, víte, že na kvalitě rozhodně nešetříme – i tentokrát investujeme maximum. Momentálně dokonce řešíme možnost přidání nového řečníka a line-up tak nakonec možná bude ještě zajímavější, než jsme slibovali. Intenzivně s řečníky řešíme, kdy a jak budou natáčení probíhat a brzy se ozveme s další várkou podrobností. 

Vzdělávací část vám tedy kompletně nahradíme a snad přidáme i něco navíc. Sám ale dobře vím, že Marketing Festival jsou taky emoce, pocity, seznamování se s lidmi, párty, koncerty… Ty už se do online světa přesouvají těžce. 

Proto vám to chceme vynahradit příští rok. Každý majitel letošní vstupenky má 50% slevu na vstupenku na příští ročník. Ten se uskuteční 23. dubna 2021 – za stejnou cenu jako letos – a už teď má potvrzených několik skvělých řečníků. První je samozřejmě Mark Ritson, dále pak autor knihy The Choice Factory Richard Shotton a další jména budeme postupně oznamovat. 

Mě osobně tato situace obrovsky mrzí, protože je to vždy vyvrcholení roční práce celého týmu, spousta emocí a zážitků, ale věřím, že toto je v současné chvíli nejlepší/jediné možné řešení. Děkuji moc za podporu všech řečníků, lektorů školení, partnerů, lidí v našem týmu a samozřejmě vás, pravidelných účastníků Marketing Festivalu. Přeji vám, ať se vás současná krize dotkne co nejméně. 

Těším se na viděnou 23. dubna 2021. 


Jindřich Fáborský 

Ředitel Marketing Festivalu

Shrnutí:

  • Workshopy a párty rušíme kvůli vládnímu zákazu
  • Konferenci uskutečníme online, jakmile to bude možné
    • Všechny přednášky budou s našimi řečníky profesionálně natočeny v Londýně, New Yorku a dalších lokacích
    • U všech přednášek bude možnost klást dotazy
    • Velmi pravděpodobně rozšíříme lineup řečníků oproti tomu, co jsme plánovali v Praze
  • Jako kompenzaci nabízíme všem držitelům vstupenky na letošní Festival 50% slevu na příští ročník, který:
    • Proběhne 23. dubna 2021 za účasti Marka Ritsona, Richarda Shottona a dalších, dosud neoznámených jmen
    • Bude mít stejnou cenu, tedy 6990 Kč bez DPH / 280 EUR bez DPH
Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

View Comments

  • Za mě naprosto pochopitelný a správný krok. Budu držet palce, ať s týmem Marketing Festivalu vše úspěšně překonáte. :)

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

1 rokem ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

2 roky ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

3 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

3 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

3 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

4 roky ago