Categories: Marketing Festival

Jak jsem vybral prvních 8 řečníků pro #mktfest 2016?

Pro ty, co mě znají, není zrovna novinkou, že mě štve self-promo, poplácávání po zádech a přednášky sponzorů. A že mi přijde pod úroveň se na konferencích dokola bavit o něčem, co všichni známe už několik let.

Cítím, že ten problém neustále nabírá na intenzitě, a i proto jsem při výběru řečníků pro letošní Marketing Festival výrazně pozornější a celkově více kritický. Kromě toho, že bych nerad sáhl vedle, chci letos line-up naladit více strategicky a přivést výrazně větší poměr in-house specialistů.

Tady jsou mé osobní důvody a příběhy za první osmičkou pozvaných.

Frederick Vallaeys

Fred je bezesporu jednou z nejviditelnějších osobností světové AdWords scény. Podobně jako Larry Kim je CEO technologického produktu, který funguje jako nástavba pro AdWords. Zatímco Wordstream je však produkt pro masy a má ulehčit nastavení AdWords těm, kteří se nevyznají v jeho rozhraní, Optymyzr je tu pro velké inzerenty pracující s miliony klíčových slov, kterým už naopak webové rozhraní AdWords může být malé.

Freda jsem viděl přednášet na několika amerických konferencích. Všichni obražeči světových PPC eventů dobře znají jeho detailní přednášku o Quality Score. Tu si můžete klidně najít na internetu. Pro Marketing Festival jsme se totiž domluvili na novém tématu.

Pro mě zatím jméno číslo jedna v line-upu 🙂

Kevin Hillstrom

Na posuzování speakerů využívám také následující metodu: Pokud mi ho nezávisle na sobě doporučí několik skutečně chytrých lidí, mám prakticky jasno. Doporučení na Kevina přišla od Pavla Jaška a Richarda Fergieho (jednoho z největších PPC mozků a též klíčového speakera na PPC Tribe).

30 let zkušeností v zákaznické analytice je v rukopisu Kevina znát na jeho blogu MineThatData (mimochodem určitě jeden z nejčtenějších blogů na světě v této oblasti), ale také v jeho velmi kritických tweetech vůči tupému marketingu, nadhodnocování sociálních sítí apod. Je známý tweetováním důležitých myšlenek rozdělených na několik částí v očíslovaných tweetech: Chvála bohu jeden z mála lidí, kteří ještě tweetují vlastní věci.

Michael Aagaard

Michael se měl v line-upu objevit už minulý rok jako jedna z nejvýraznějších světových osobností v CRO. Bohužel v té době zrovna přecházel pod křídla kanadského Unbounce, a nakonec jsem byl tedy šťastný za Oli Gardnera.

Je to velmi subjektivní, ale zdá se mi, že Oli je sice o něco lepší speaker, ale Michael dokáže být o to více technický. Navíc v Evropě nenajdete příliš opravdu výrazných online marketingových osobností. Proto pro mě byla velká motivace Michaela pozvat. Sečteno, podtrženo – pokud se vám minulý rok líbil Oli, Michael rozhodně nezklame.

Stephen Anderson

I na Stephena jsem získal velmi silná doporučení ze světa i z ČR. Stephen v programu zastupuje UX/CX obory. A to ze strategického, skutečně designového pohledu. Tohle nebude o 5 rychlých tipech, jak zbohatnout díky online marketingu. Naopak čekám něco hodně strategického a kombinujícího uživatelský prožitek a psychologii, postaveného na jeho velmi bohatých zkušenostech.

Colin Woon

Mojí velkou snahou je letos přivézt méně agenturních lidí a více in-house expertů. Obecně platí, že mezi in-house lidmi není z principu věci tolik výrazných osobností a skvělých speakerů. Ale to se určitě nedá říci o Colinovi, který je Head of SEO v O2.

Kromě toho mě vždycky zajímalo co dělá Head of SEO ve velké korporaci typu Apple, Volkswagen nebo O2. Unikátně připravená přednáška pro MF je zaručena.

Yossi Erdman

Yossiho jsem si poslechl minulý rok v Manchesteru, kde také působí, a mohu upřímně říci, že se jednalo o nejzajímavější přednášku o využití sociálních sítí, kterou jsem kdy v životě viděl. AO.com je nejvýraznější britský e-shop s bílou elektronikou (od minulého roku také v Německu), který je z mého pohledu svou zákaznickou orientací téměř takovým evropským Zapposem. Přes Facebook se jim daří dosahovat na opravdu brutální obchodní čísla. Yossi je ke všemu bývalý divadelní herec a na pódiu je jako doma.

Minulý rok jsme zkoušeli šílené věci, jen aby Yossi přijel na festival 2015. Bohužel bylo ale překrytí s Black Friday zásadní a Yossi se nemohl vzdálit z kanceláře. Letos to vyjde a nenechám si ho ujít.

Andrej Pančík

Když jsem poprvé mluvil s Andrejem (a to dokonce jen přes Skype), měl jsem chuť okamžitě nechat všechny své projekty a jít pracovat na jeho vizích. Je až nepopsatelné, jaký drive a přehled z něj sálá. Je to bezesporu jedna z nejvýraznějších československých startupových osobností, ale mě zaujalo, že mnoho z jeho projektů stojí na špičkovém online marketingu. Například na vlastních nástrojích pro hodně pokročilé automatizace Facebook reklam.

I když to není 100% jisté, s Andrejem přemýšlíme o přednášce mimo záznam, tak abychom se dozvěděli více, než bývá zvykem.

SUPERTALENT V BIZNISESlovensko má talent, o ktorom ste možno ešte nepočuli. Andrej Pančík patrí medzi najúspešnejších…

Posted by Andrej Kiska on Thursday, 10 March 2016

Jonas Viksten

Pro MF plně využívám toho, že jsem již druhý rok v porotě European Search Awards. Letos mi pod rukama prošlo přes 100 případovek těch největších evropských agentur i některých in-house týmů.

Způsob uvažování je v tomhle prostý: Vybrat autora nejzajímavějšího příspěvku a pozvat ho na Marketing Festival. Ačkoliv jeho jméno bude zřejmě stěží někomu známé, obsah tady hraje prim. Navíc je jasné, že se nejedná o člověka, který stráví více dní v roce na pódiích konferencí, než v kanceláři. A to ani zdaleka. Zaujal mě propojením programmaticu, špičkové webové analytiky, AB testováním a vlastními nástroji. Tohle bude velká inspirace.

Na viděnou v říjnu v Ostravě

Toto je zhruba třetina odborného programu, který pro 4. ročník připravujeme. Celkově chci představit 16 přednášejích, 10 případovek a 30 workshopů (15 česky, 15 anglicky). Některé řečníky už mám domluvené, ale nechávám si sloty, abych mohl pozvat ty nejzajímavější, které uvidím na cca desítce světových konferencí, kam se letos chystám.

Těšte se tak, jako já, bude to stát za to.

Hezký den přeje Jindra Fáborský

Přejít na web 4. ročníku Marketing Festivalu

Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

1 rokem ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

2 roky ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

3 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

3 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

3 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

4 roky ago