O konferencích

Chtěl jsem si zajet na nějakou konferenci, ale …

Začíná podzim a já jsem si řekl, že se po určité pauze poohlédnu zase po nějakých marketingových konferencích. Podívat se, co je nového. Objevit nějaké nové talenty na straně přednášejících. Najít třeba nějakou další inspiraci pro mé projekty.

V zástupu konferencí zaměřených na SEO a vyhledávání se stále stejnými obličeji mě docela zaujala akce OnBrand 2018 v Amsterdamu s podtitulem Europe’s leading branding conference.

Koukám na to: Web je moderně pojatý, přehledný a líbivý. Skoro nikoho z těch řečníků neznám a to mi vyhovuje. Říkám si, že aspoň uvidím něco úplně nového. Za Amsterdam dávám plusové body, tam se člověk vždycky rád podívá a cena 349 EUR je taky rozumná. Neberte mě špatně, ale už jsem vyrostl z toho, abych jezdil na britské nebo americké korporátní akce za 1 500 nebo i dva tisíce liber. Mezi cenou a kvalitou konferencí přímá úměra opravdu není.

Takže jo. Všechno se zdá být rozhodnuto a já se těším do Amstru. Až do doby než kliknu v patičce na odkaz Become a partner, kde si otevírám PDF nabídku (stáhněte si ji zde) označenou jako “dive into the minds of top marketers.”

Takže copak tu máme:

  • Za 7 000 EUR si zakoupíte 15 minutovou přednášku a krásně svou neoznačenou reklamou oslovíte publikum … !
  • Za 15 000 EUR si zakoupíte možnost mít workshop a do mozků marketérů se dostat tímto směrem
  • Za stejných 15 000 EUR můžete být taky moderátor panelové diskuze
  • A pokud chcete víc, za 20 000 EUR přijměte místo jako hlavní přednášející

Tohle. Tohle je konferenční špína nejvyššího kalibru. Nejde tady o tuhle konkrétní akci. Na tu samozřejmě nepojedu. Ale jde o princip. Ano, pochopili jste to správně. Firmy platí peníze, za to, aby mohli přednášet firmám, které platí peníze za vstupenky.

Já na tenhle problém poukazuji už od začátku mého podnikání v roce 2012. Koupit si přednášku na konferenci je evidentně stále běžnou praxí na mnoha českých akcích a v zahraničí to platí dvojnásob.

Konference mají prezentovat nové přístupy, nápady, vzdělávat, ukazovat neotřelé způsoby řešení problému. Nikoliv být reklamním kanálem firem a lidí, co si za to zaplatí.

Nenechte se oklamat a neposlouchejte neoznačenou reklamu na něčí služby. Dobře si vybírejte, do které konference investujete peníze a svůj čas. Ptejte se po tom, jakým způsobem vybírají řečníky. Dost často si stačí kliknout na partnerskou nabídku nebo si ji vyžádat e-mailem.

Na našich akcích Marketing Festival, Reshoper či Digisemestr se tohle nikdy nestane. Naopak výdaje na řečníky tvoří velkou část rozpočtu.

Toto téma lidem evidentně není lhostejné. Přidejte se do diskuse a řekněte svůj názor na LinkedInu nebo Facebooku. Záleží mi na něm.

 

Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

View Comments

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

8 měsíců ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

1 rokem ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

2 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

2 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

2 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

3 roky ago