Začíná podzim a já jsem si řekl, že se po určité pauze poohlédnu zase po nějakých marketingových konferencích. Podívat se, co je nového. Objevit nějaké nové talenty na straně přednášejících. Najít třeba nějakou další inspiraci pro mé projekty.

V zástupu konferencí zaměřených na SEO a vyhledávání se stále stejnými obličeji mě docela zaujala akce OnBrand 2018 v Amsterdamu s podtitulem Europe’s leading branding conference.

Koukám na to: Web je moderně pojatý, přehledný a líbivý. Skoro nikoho z těch řečníků neznám a to mi vyhovuje. Říkám si, že aspoň uvidím něco úplně nového. Za Amsterdam dávám plusové body, tam se člověk vždycky rád podívá a cena 349 EUR je taky rozumná. Neberte mě špatně, ale už jsem vyrostl z toho, abych jezdil na britské nebo americké korporátní akce za 1 500 nebo i dva tisíce liber. Mezi cenou a kvalitou konferencí přímá úměra opravdu není.

Takže jo. Všechno se zdá být rozhodnuto a já se těším do Amstru. Až do doby než kliknu v patičce na odkaz Become a partner, kde si otevírám PDF nabídku (stáhněte si ji zde) označenou jako “dive into the minds of top marketers.”

Takže copak tu máme:

  • Za 7 000 EUR si zakoupíte 15 minutovou přednášku a krásně svou neoznačenou reklamou oslovíte publikum … !
  • Za 15 000 EUR si zakoupíte možnost mít workshop a do mozků marketérů se dostat tímto směrem
  • Za stejných 15 000 EUR můžete být taky moderátor panelové diskuze
  • A pokud chcete víc, za 20 000 EUR přijměte místo jako hlavní přednášející

Tohle. Tohle je konferenční špína nejvyššího kalibru. Nejde tady o tuhle konkrétní akci. Na tu samozřejmě nepojedu. Ale jde o princip. Ano, pochopili jste to správně. Firmy platí peníze, za to, aby mohli přednášet firmám, které platí peníze za vstupenky.

Já na tenhle problém poukazuji už od začátku mého podnikání v roce 2012. Koupit si přednášku na konferenci je evidentně stále běžnou praxí na mnoha českých akcích a v zahraničí to platí dvojnásob.

Konference mají prezentovat nové přístupy, nápady, vzdělávat, ukazovat neotřelé způsoby řešení problému. Nikoliv být reklamním kanálem firem a lidí, co si za to zaplatí.

Nenechte se oklamat a neposlouchejte neoznačenou reklamu na něčí služby. Dobře si vybírejte, do které konference investujete peníze a svůj čas. Ptejte se po tom, jakým způsobem vybírají řečníky. Dost často si stačí kliknout na partnerskou nabídku nebo si ji vyžádat e-mailem.

Na našich akcích Marketing Festival, Reshoper či Digisemestr se tohle nikdy nestane. Naopak výdaje na řečníky tvoří velkou část rozpočtu.

Ukázka konfernece Marketing Festival 2017

Toto téma lidem evidentně není lhostejné. Přidejte se do diskuse a řekněte svůj názor na LinkedInu nebo Facebooku. Záleží mi na něm.

 

1 Comment

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *