Začíná podzim a já jsem si řekl, že se po určité pauze poohlédnu zase po nějakých marketingových konferencích. Podívat se, co je nového. Objevit nějaké nové talenty na straně přednášejících. Najít třeba nějakou další inspiraci pro mé projekty.
V zástupu konferencí zaměřených na SEO a vyhledávání se stále stejnými obličeji mě docela zaujala akce OnBrand 2018 v Amsterdamu s podtitulem Europe’s leading branding conference.
Koukám na to: Web je moderně pojatý, přehledný a líbivý. Skoro nikoho z těch řečníků neznám a to mi vyhovuje. Říkám si, že aspoň uvidím něco úplně nového. Za Amsterdam dávám plusové body, tam se člověk vždycky rád podívá a cena 349 EUR je taky rozumná. Neberte mě špatně, ale už jsem vyrostl z toho, abych jezdil na britské nebo americké korporátní akce za 1 500 nebo i dva tisíce liber. Mezi cenou a kvalitou konferencí přímá úměra opravdu není.
Takže jo. Všechno se zdá být rozhodnuto a já se těším do Amstru. Až do doby než kliknu v patičce na odkaz Become a partner, kde si otevírám PDF nabídku (stáhněte si ji zde) označenou jako “dive into the minds of top marketers.”
Takže copak tu máme:
Tohle. Tohle je konferenční špína nejvyššího kalibru. Nejde tady o tuhle konkrétní akci. Na tu samozřejmě nepojedu. Ale jde o princip. Ano, pochopili jste to správně. Firmy platí peníze, za to, aby mohli přednášet firmám, které platí peníze za vstupenky.
Já na tenhle problém poukazuji už od začátku mého podnikání v roce 2012. Koupit si přednášku na konferenci je evidentně stále běžnou praxí na mnoha českých akcích a v zahraničí to platí dvojnásob.
Konference mají prezentovat nové přístupy, nápady, vzdělávat, ukazovat neotřelé způsoby řešení problému. Nikoliv být reklamním kanálem firem a lidí, co si za to zaplatí.
Nenechte se oklamat a neposlouchejte neoznačenou reklamu na něčí služby. Dobře si vybírejte, do které konference investujete peníze a svůj čas. Ptejte se po tom, jakým způsobem vybírají řečníky. Dost často si stačí kliknout na partnerskou nabídku nebo si ji vyžádat e-mailem.
Na našich akcích Marketing Festival, Reshoper či Digisemestr se tohle nikdy nestane. Naopak výdaje na řečníky tvoří velkou část rozpočtu.
Toto téma lidem evidentně není lhostejné. Přidejte se do diskuse a řekněte svůj názor na LinkedInu nebo Facebooku. Záleží mi na něm.
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…
View Comments
Jak se řekne holandsky "No, fuj kluci!" :)