Na konci března 2015 jsme po několika návštěvách Londýna s Přemkem Koudelou našli to, co jsme celou dobu hledali. Prostor, který je hodný pro pořádání největší světové konference o PPC reklamě. Ale abychom nepředbíhali, přečtěte si celý příběh…
Ano, čtete. A vysvětlím vám PROČ.
Během posledních 2 let jsem navštívil velké množství konferencí po celém světě. A jak to tak bývá, zaplatil jsem za ně tisíce dolarů na vstupném. PPC Masters v Berlíně, HeroConf v Portlandu, Adworld Experience v Miláně, SAScon v Manchesteru, některé ze série SMX a další akce mimo obor. A výsledek?
Ve většinu případů byla přehlídka stereotypů, proti kterým bojuji už několik let:
Pokud se nespokojíte s jednotlivými příklady, představte si jejich libovolnou kombinaci. A to se bavíme „jen“ o obsahu.
Myslím, že si lidé zaslouží víc. Mnohem víc.
Nejsympatičtější ze všech akcí, které jsem navštívil, byla poměrně komorní italská akce pořádaná Gianpaolem Lorussem (viz report Jirky Nováka). Gianpaolo, podobně jako já, objíždí všechny světové akce a hledá ty nejzajímavější lidi, které by mohl pozvat do Itálie.
Prostoru pro zlepšení přitom vnímám mnohem víc
Catering, komunikace, atmosféra, workshopy, networking nebo večerní mejdany.
Na jedné z prestižních akcí se nedávno stalo, že na jejich závěrečnou party přišli dva lidi. Atmosféra k nezaplacení, že ano? V tomto ohledu je dobré připomenout, že zahraniční akce si velmi často za vstupenku účtují částky v řádu tisíců dolarů.
Nemyslím si, že to zní příliš ambiciózně, když říkám, že tohle musí jít udělat lépe.
Mám totiž jednoduchý cíl. Chci nabídnout expertům na PPC reklamu (Google Adwords, Facebook Ads a další systémy), kteří na takové akce jezdí, opravdovou přidanou hodnotu.
Když jsem na začátku mluvil o tom, že jsme našli vhodné prostory pro konferenci světového formátu, nepřeháněl jsem. Podařilo se nám zamluvit prestižní a opravdu nádhernou Central Hall Westminster jen 300 metrů od Big Benu. V jednom sále můžeme usadit až dvě tisícovky lidí, my bychom rádi přivítali „jen“ 1 100 účastníků
V Londýně chceme využít všechny cenné zkušenosti, které jsme nasbírali za 3 roky pořádání Marketing Festivalu. Základní fragmenty proto použijeme úplně ve stejné formě: 2 dny přednášek, 1 workshopový den, 10 případovek, 3 party a koncerty.
Rozdíl bude v obsahu. Kromě toho, že garantujeme nerecyklovaný obsah a vyhýbáme se výše jmenovaným stereotypům, bude PPC Tribe především enormně odborný.
Možná vás k tomu všemu napadají nějaké otázky.
Já si sám před sebou musel obhájit tyto dvě:
1) Je vůbec možné přivést na jedno místo 1 100 zkušených PPCčkařů?
Uznávám, že je to trochu výzva, ale možné to je. Pokud si vezmeme alespoň Evropu a USA, musí tu být dostatečné množství zkušených správců kampaní, kteří z konferencí odchází zklamaní obsahem. Nebo na ně prostě nechodí, protože se ve své práci věnují mnohem složitějším věcem. A takové chceme oslovit.
2) Je vůbec možné naservírovat takovým expertům obsah, který je posune?
Výzva číslo dva. Ale rozhodně ano 🙂
Je to přehlídka lidí, kteří nemají milion followerů, protože místo tweetování leží v kampaních ne zrovna malých rozměrů.
Thomas Grubel využívá Google Adwords API od roku 2005, Richard Fergie, vystudovaný matematik se pohybuje v absolutním meta vesmíru PPCček, a Phil Pearce? Účastníci Marketing Festivalu 2013 by vám o něm mohli vyprávět. Adam Wilson – Head of PPC v TripAdvisoru – zase cílí na miliardu klíčových slov.
Tihle pánové jsou podle mě skutečné rockové hvězdy našeho oboru.
Není to jen konference, která má získat určitý podíl na trhu.
PPC Tribe mění pravidla hry a nese s sebou hodně kontroverze.
Ale já věřím, že za zkoušku to stojí.
Nebaví mě poslouchat rady typu 5 tipů, jak rychle zbohatnout díky Google Adwords.
A věřím, že nejsem sám. Chci vidět experimenty, chci slyšet in-house lidi, kteří sedí na obrovských datech v PPCčkách a řeší rozhodnutí, o kterých se nám ani nezdá.
Musím tomu věřit.
PPC Tribe má minimálně dvakrát vyšší náklady než Marketing Festival.
Na rozdíl od něj má však nulovou historii a nulové skóre prodaných lístků.
Na rovinu říkám, že nesedím na pytlích s penězi. Možná je to pro některé z vás překvapení, ale drtivá většina příjmů Marketing Festivalu jde zpátky do účastníků.
PPC Tribe tedy bude nejvíce riskantní projekt, jaký jsem kdy dělal.
držte nám palce!
Jindra Fáborský
P.S. Příští týden se uvidíme na Marketing Festivalu!
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…
View Comments
Super nápad
Dobrý den, chci se zeptat, zdali bude probíhat digisemestr i v letním semestru?
Děkuji za odpověď a omlouvám se, že nepíšu komentář přímo k článku :D
Prostory vypadají hodně pěkně. Těžko se to bude překonávat druhým ročníkem.
P.S. v signatuře máš 2x odkaz na MF.cz a 0x na univerzitu.
Zdravím, momentálně působím v Londýně a nedělalo by mi problém i třeba dobrovolnicky vypomoci s přípravou/organizací. Držím palce a díky za případnou odpověď! Jirka