Pravidelně prezentuji hodnotné příležitosti pro studium digitálního marketingu i přidružených oborů. Možná jste procházeli můj přehled z února, a nyní je před vámi aktualizovaná verze pro podzim 2017.
Jedná se přehled akcí, komunit, podcastů a studijních zdrojů, které osobně doporučuji. To znamená, že buď autory projektů znám, nebo jsem s nimi sám měl zkušenost a považuji je za kvalitní.
Oproti jaru jsem seznam více otevřel zahraničním projektům, podcastům, ale také vzdělávacím programům, které nejsou zdarma. Věřím, že investice do nich se vám bezpochyby velmi rychle vrátí.
Prestižní semestrální studium digitálního marketingu. Můj projekt, kterým již prošlo 500 studentů ve 2 semestrech. Letos jej pořádáme v Praze a podstatně jsme vylepšili jeho náplň. Nabídneme zahraniční lektory, celodenní školení, možnost vyjet na zahraniční stáž nebo třeba přístup ke špičkovým marketingovým nástrojům zdarma.
Jediný semestrální kurz orientovaný na kreativitu. Ať už míříte do digitálního marketingu nebo reklamní agentury, tomuto kurzu bych věnoval pozornost. Ne každý může dojíždět do Bratislavy a ne každý bude chtít investovat 999 EUR, ale učit se od špiček jako je třeba Michal Pastier? Podle mě velmi dobrá investice, o které sám stále přemýšlím.
Letos je úplně první rok, kdy je možné se v ČR studovat Digitální marketing jako bakalářský obor, za což vděčíme soukromé škole Newton College. Za oborem stojí taková jména jako např. Jan Řezáč nebo Karel Novotný a já oboru moc držím palce. Na západ od nás je studium digitálu na všech stupních VŠ úplně běžné, v ČR a na východ od nás zatím téměř nemožné. Čest výjimkám 🙂
Další projekt, který už dlouhodobě sleduji je Mini MBA klasického marketingu pod taktovkou světově uznávaného marketingového profesora Marka Ritsona – mj. známého kritika na sociálních sítích. Cenovka je opět nějakých 1 000 liber, ale schválně si projděte sylabus. Lidem odkojeným digitálem tohle hodně podstatně rozšíří obzory!
On-line marketingový klub při VŠE. V průběhu semestru v jeho rámci probíhají přednášky a workshopy pro studenty (nejen z VŠE) zdarma. Momentálně se čeká na nový web a nemám přesné informace, zdali se projekt s podzimním semestrem rozběhne.
Tohle bude, ale asi spíš již byla vaše první zastávka. Online kurz základů digitálního marketingu z perspektivy Google – v češtině a zdarma. V rámci projektu se pořádají i přednášky a konference a to zdaleka ne jen v Praze a v Brně.
Vzdělávací akce pro tým studentů. Dostanete reálného klienta, kredit pro PPC reklamu na Seznamu, výuku a vedení lidmi ze Seznam.cz. Účast je zdarma. Znám lidi, kteří projekt připravují a tak vím, že účast určitě stojí za to 🙂
Vzdělávací projekt, který zahajuje druhý semestr své působnosti. Jedná se o výuku v menší skupině založené hodně na spolupráci studentů i samostatných projektech. Hlavním zaměřením jsou PPC reklamy. Osobně znám jednoho ze zakladatelů projektu a určitě mohu doporučit.
Robert Štípek se svou specializovanou agenturou KOFEIN organizuje 3-4x ročně sraz fanoušků PPC reklamy. Akce je zdarma a její součástí jsou vždy nějaké zajímavé přednášky. Sám jsem navštívil mnohokrát a mohu doporučit. Záříjový běh je již bohužel vyprodán, ale třeba chytnete vánoční termín 🙂
Série vzdělávacích videozáznamů (záznamů z webinářů) od světově známých PPCčkařů jako jsou Brad Geddes, Frederick Vallaeys či John Lee. Sám jsem si kurz v rychlosti prošel a i když samozřejmě neposkytne kompletní znalosti PPCček od A do Z, je to skvělý doplněk znalostí a rozšíření o pohled ze zámoří. Kvalita zvuku není ve všech případech 100%, ale jako projekt zdarma doporučuji projít.
Daleko nejodbornější akce na PPCčka v česku pořádá Markéta Kabátová a já ji za to moc děkuji. Dostat se sem, ale nebude jednoduché a to už vůbec, pokud s PPCčkama začínáte. Akce nemá web a dostanete se na ní jen tak, že navrhnete nějakou zajímavou přednášku. Pro více info doporučuji sledovat Markétu třeba na Twitteru.
Setkání fanoušků proklikové reklamy se koná i v Brně a to pod taktovkou agentury Besteto (mj. známé pro jejich platformu Mergado). Je to komornější free akce, na kterou vždy zvou nějaké zajímavé hosty. Pokud si pospíšíte, ještě se stihnete zaregistrovat na setkání 20. září s igloonetem.
Další cesta, jak získat solidní základní znalosti o PPCčkách zcela zdarma, je ponořit se do studia webu Zaklik.cz, který pro vás napsala Petra Větrovská. Teorie i příklady vychází z více než 10 let zkušeností, které Petra nasbírala.
Pokud provozujete, chystáte se založit nebo pomáháte někomu s marketingem internetového obchodu, určitě si v kalendáři zakroužkujte 30. leden. V Praze chystáme vůbec první český veletrh technologií pro růst internetových obchodů. A na to, že je free vstup, se tam toho bude dít opravdu hodně :))
Lidi z E-commerce musí nutně zajímat i ShopCamp, který organizuje duo Shoptet + Netdevelo. Moc pěkná a obsahově nabitá free konference pro e-shopy se letos koná zkraje září a je již bohužel vyprodaná. Tak pokud nemáte lístek, sledujte pro příští rok 🙂
Barcampy jsou nezávislé konference na různá témata. Dříve byly hodně o programování, technice a IT. Dnes jsou bohužel pod nátlakem všemožných expertů na osobní rozvoj, což mě upřímně nebaví. I tak se dá na každém najít zajímavý obsah i fajn lidi. Navíc jsou Barcampy free, tedy i risk-free.
Nový, slibně vyhlížející formát večerního setkání s přednáškami na téma social media – Instagramu, Snapchatu, Influencerů a s nimi spojenými VR/AR hračičkami. V oblasti sociálních médií se toho poslední dobou děje opravdu hodně a jsem rád, že Sun Marketing tuhle akci připravuje. První se koná cca v půlce září v Praze, ale je již sold out. Sledujte jejich Facebook page a uvidíme se na dalším běhu 🙂
Setkání s přednáškami zahraničních hostů spojených se startupy, webem a technologiemi. Pořádá prestižní technologická společnost STRV v Impact Hubu v Brně i v Praze na pravidelné bázi. Vstup stojí symbolických 199 CZK.
Večerní akce přední české digitální agentury H1.cz. Každý měsíc, zdarma na různá témata spojená s digitálem. Sám jsme na akci párkrát byl, osobně si vybírám podle toho, jak je zrovna zajímavé téma.
Setkání lidí okolo SEO, které pořádá již několikrát Pavel Ungr. Zpravidla šlo o večerní posezení vždy s nějakým zajímavým hostem, postupně se ale projekt rozvíjí. Nenechte si ujít záříjový termín s Martinem Žufánkem.
2F Talk pořádá agentura 2FRESH a už dlouhou dobu se na nějaký chci dostat. Jsou to menší večerní akce s přednáškami na docela neokoukaná témata.
Free setkání s přednáškami na témata spojená s UX, design služeb, marketing apod. Opět nemám vlastní zkušenost, ale při nejbližší příležitosti se chci přihlásit.
MeasureCamp je projekt, který pochází z Velké Británie a postupně se dostal i k nám. Je to barcamp-style konference o webové analytice. Rozdíl oproti běžným konferencím je, že tak minimálně ⅓ účastníků současně vede nějakou přednášku či workshop. Komunita komunitě. Velmi odborné, zdarma a super. Úplným začátečníkům ale spíše nedoporučuji. Příští termín je 16. září a vstupenky jsou stále k dispozici.
Milá akce, na které jsem tento rok přednášel. Je primárně pro středoškoláky a bude se zřejmě konat příští únor. Doporučuji sledovat a příště se zúčastnit. Tady můj článeček o akci.
Let’s Talk About jsem ještě nedávno neznal ale dostal jsem dost silné doporučení od kamaráda Adama Durčáka. Akce vyniká tím, že je malá, netočí záznamy přednášek, a tak tam probíhají dost zajímavé debaty. Termíny na podzim jsou již vypsány a na některých se určitě potkáme.
Každý měsíc organizuje Adam Zbiejczuk menší setkání lidí okolo trendů v sociálních sítích. Pokud vás tedy baví Instagramy, Snapchaty, Pinteresty, nebo třeba zákoutí PPCček na Facebooku a chcete poznat komunitu, stavte se. Jeden měsíc v Brně, další zase v Praze.
Když už máte přednášek plné zuby a chcete prostě jen zajít na pivo s lidmi z marketingu, sledujte brněnský marketingový škopek. Akci jsem zakládal kdysi dávno s Michalem Janíkem z Mergada, dnes ji organizuje Court of Moravia.
I když většina z níže uvedených disponuje i videozáznamem, přidanou hodnotu proti čisté zvukové stopě nepřináší. Osobně využívám mobilní aplikace podcasty (iOS) nebo Soundcloud.
Dnes již bez pochyb nejznámnější a obsahově nejbohatší podcast pro budoucí i současné podnikatele. Z posledních dílu se mi nejvíce líbil Radek Hrachovec o loajalitě zákazníků nebo třeba ten s Pavlínou Louženskou. Toho je vždy radost si poslechnout.
Oddechová záležitost. Kratší formát, rozhovory s úspěšnými podnikateli. Po jeho poslechu se nestanete expertem na marketing, ale jako inspirace pro podnikání a přehled o trhu a lidech je to špičková věc.
Průměrně 40-minutový rozhovor Roberta Vlacha a jeho hostů z řad podnikatelů na volné noze. Vybírám si jen lidi a obory, které mě opravdu zajímají a v takovém případě je to hodnotný zdroj.
Můj velmi dlouhou dobu oblíbený podcast o business strategiích. V zásadě to nejodbornější na co jsem zatím na internetu narazil. Bena Thompsona poslouchám pravidelně a občas čtu jeho blog Stratechery. Podcast je v angličtině ale má velmi vysokou kvalitu zvuku a je všemu dobře rozumět.
Media Unplugged | Itunes [EN]
Odborný konverzační podcast, který poměrně často poslouchám vedou docela známí experti Mark Ramsey (Media stratég) a Tom Asacker (Brand stratég). Není to až tolik poslech pro specialisty jako spíš pro ty, kteří chtějí mít širší pohled na marketing a média.
Podcast Pavla Šímy pro dlouhé zimní večery. Některé epizody mi přišly zajímavé, ale musíte mít před sebou např. dlouhou cestu autem, protože poslední vydaný díl má skoro 3 hodiny. Momentálně poslouchám málo, i proto, že za rok vyšlo jen pár epizod.
Seriál workshopů určený firmám, které chtějí expandovat do zahraničí za pomocí digitálního marketingu. Jako materiál, který je zdarma, je to skvělé. Rád jsem všechny přednášky zhlédl.
Přednášky ze všech Marketing Festivalů ve špičkové kvalitě od 250 Kč za ročník. Po kliknutí na odkaz získáte přístup k čtyřem ukázkovým přednáškám zcela zdarma.
Příliš nesouvisí s marketingem, ale zaujalo mě, jak poctivě natáčí a pečlivě třídí všechny záznamy do playlistů. Možná si tak vyberete story, která vás zajímá.
Přednášky a panelové diskuse s největšími osobnostmi české e-commerce scény. Stojí za sledování. Momentálně se čeká na prvního podzimního E-shopistu, proto na kanálu není kromě záznamů z fotbalového turnaje nic moc aktuálního.
Pokud se zajímáte o výkonnostní marketing a především pak o zvyšování konverzního poměru, tady jste na správné adrese. Google pořádá každoročně odbornou konferenci o CRO, AB testingu ale celkově i o chování uživatelů na webu, user testingu apod., kam zve skutečně špičky svého oboru z celého světa. Všechny přednášky jsou volně k dispozici na jejich Youtube kanálu. Here you go.
Záznamy ze špičkové české PPCčkové akce. Novinky, technické vychytávky i témata s notným přesahem. Pro klikaře povinnost.
Webexpo je vzorem v tom, jak přistupují ke sdílení videozáznamů ze svých konferencí. Pokud máte čas a vaším hlavním zájmem jsou weby, tady hledejte inspiraci. Videozáznamy ze všech ročníků – přednášky stovek českých i zahraničních řečníků.
Před nedávnou dobou se na českém webu objevil projekt Eventigo, který agreguje další setkání, meetupy a konference. Podobně můžete využít celosvětově známý Eventbrite.
Tento rok by se několik pěkných příležitostí ještě mohlo objevit, a proto budu článek postupně aktualizovat. Pokud myslíte, že mi v přehledu něco chybí, určitě mi dejte tip v komentáři.
Pro více zajímavých příležitostí a informací z oboru mne sledujte na Facebooku, Twitteru či Linkedinu.
Hezký den všem přeje
Jindra Fáborský
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…