Rok 2017 přináší velké množství příležitostí studia digitálního marketingu i přidružených oborů. Níže jsem připravil přehled akcí, komunit, podcastů a studijních zdrojů, které osobně doporučuji. To znamená, že buď autory projektů znám, nebo jsem se jich sám zúčastnil a považuji je za kvalitní.
Vybral jsem navíc tentokrát jen zdroje dostupné v češtině a pokud možno zdarma nebo za pár korun. Věřím, že vám to pomůže usnadnit orientaci ve velmi rychle rostoucím oboru digitálního marketingu.
Tohle bude pravděpodobně vaše první zastávka. Online kurz základů, v češtině a zdarma. V rámci projektu se pořádají i přednášky a konference a to zdaleka ne jen v Praze a v Brně.
Jediný studijní obor zaměřený na digitální marketing v České republice. Můj projekt, kterým již prošlo 500 studentů ve 2 semestrech. Ve 100 výukových hodinách probíráme všechny důležité nástroje a techniky digitálního marketingu. Na našem webu nám nechte e-mail a dáme vám vědět, kdy a kde se bude konat příští semestr.
On-line marketingový klub při VŠE. V průběhu semestru v jeho rámci probíhají přednášky a workshopy pro studenty (nejen z VŠE) zdarma.
Vzdělávací akce pro tým studentů. Dostanete reálného klienta, kredit pro PPC reklamu na Seznamu, výuku a vedení lidmi ze Seznam.cz. Účast je zdarma. Určitě bych to vyzkoušel.
Obdobnou vzdělávací týmovou “hru” už má Google v portfoliu několik let. GMC probíhá po celém světě. Trošku háček je, že váš tým musí do soutěže přihlásit učitel (např. ten, který vede nějaký ekonomický předmět na vaší střední či vysoké škole). I tak stojí za prozkoumání.
Projekt byl vydán 6. února, takže docela čerstvá záležitost. Osobní zkušenost tedy pochopitelně nemám, a nemůžu se 100% zaručit. Z toho, jak znám Kubu Choura bych si ale tipl, že to bude dobrá příležitost.
Robert Štípek se svou specializovanou agenturou KOFEIN organizuje 3-4x ročně sraz fanoušků PPC reklamy. Akce je zdarma a její součástí jsou vždy nějaké zajímavé přednášky. Sám jsem navštívil mnohokrát a mohu doporučit.
Daleko nejodbornější akce na PPCčka v česku pořádá Markéta Kabátová a já ji za to moc děkuji. Dostat se sem, ale nebude jednoduché a to už vůbec, pokud s PPCčkama začínáte. Akce nemá web a dostanete se na ní jen tak, že navrhnete nějakou zajímavou přednášku. Pro více info doporučuji sledovat Markétu třeba na Twitteru.
Další cesta, jak získat solidní základní znalosti o PPCčkách zcela zdarma, je ponořit se do studia webu Zaklik.cz, který pro vás napsala Petra Větrovská. Teorie i příklady vychází z více než 10 let zkušeností, které Petra nasbírala.
Pokud se vidíte v e-commerce, děláte dobře. Na našem trhu je skoro 40 000 e-shopů s celkovým obratem téměř 100 miliard korun. Práce bude zřejmě pořád 🙂 Jednou z akcí, na které se určitě vyplatí zajít, je ShopCamp – je zdarma a má skvělé přednášky i organizaci. Koná se většinou v září.
Barcampy jsou nezávislé konference na různá témata. Dříve byly hodně o programování, technice a IT. Dnes jsou bohužel pod nátlakem všeljakých expertů na osobní rozvoj, což mě upřímně nebaví. I tak se dá na každém najít zajímavý obsah i fajn lidi. Navíc jsou Barcampy free, tedy i risk-free.
Večerní akce přední české digitální agentury H1.cz. Každý měsíc, zdarma na různá témata spojená s digitálem. Sám jsme na akci párkrát byl, osobně si vybírám podle toho, jak je zrovna zajímavé téma.
2F Talk pořádá agentura 2FRESH a už dlouhou dobu se na nějaký chci dostat. Jsou to menší večerní akce s přednáškami na docela neokoukaná témata.
Free setkání s přednáškami na témata spojená s UX, design služeb, marketing apod. Opět nemám vlastní zkušenost, ale při nejbližší příležitosti se chci přihlásit.
Mezi méně komorní setkání patří Lidé z Praxe. Ti si zvou (povětšinou) moc zajímavé hosty na Provozně ekonomickou fakultu Mendelovy Univerzity v Brně. Hosté daleko přesahují vody marketingu a výhodou je, že mají všechny přednášky on-line. Doporučuji např. tu s panem Jančurou.
Série workshopů na téma “aplikace virtuální reality v oblasti marketingové komunikace”. Z mého pohledu je tak trochu otázka, zdali VR nějak znatelně ovlivní marketing, ale i tak se zvědavosti na akci chystám. Uvidíme.
Menší meetup s přednáškou v Brně na strategičtější témata, kde se schází zajímaví lidé. Minulý termín jsem prošvihl, na příští se podívám.
MeasureCamp je projekt, který pochází z Velké Británie a postupně se dostal i k nám. Je to barcamp-style konference o webové analytice. Rozdíl oproti běžným konferencím je, že tak minimálně ⅓ účastníků současně vede nějakou přednášku či workshop. Komunita komunitě. Velmi odborné, zdarma a super. Úplným začátečníkům ale spíše nedoporučuji.
Milá akce, na které jsem tento rok přednášel. Je primárně pro středoškoláky a bude se zřejmě konat až zase za rok. I tak doporučuji sledovat a příště se zúčastnit. Tady můj článeček o akci.
Let’s Talk About jsem ještě nedávno neznal ale dostal jsem dost silné doporučení od kamaráda Adama Durčáka. Akce vyniká tím, že je malá, netočí záznamy přednášek, a tak tam probíhají dost zajímavé debaty. Vyhlížím další termín 🙂
Každý měsíc organizuje Adam Zbiejczuk menší setkání lidí okolo trendů v sociálních sítích. Pokud vás tedy baví Instagramy, Snapchaty, Pinteresty, nebo třeba zákoutí PPCček na Facebooku a chcete poznat komunitu, stavte se. Jeden měsíc v Brně, další zase v Praze.
Když už máte přednášek plné zuby a chcete prostě jen zajít na pivo s lidmi z marketingu, sledujte brněnský marketingový škopek. Akci jsem zakládal kdysi dávno s Michalem Janíkem z Mergada, dnes ji organizuje Court of Moravia.
I když většina z níže uvedených disponuje i videozáznamem, přidanou hodnotu proti čisté zvukové stopě nepřináší. Proto využívám mobilní aplikaci podcasty (iOS) nebo Soundcloud. Podcasty jsou ideální na zkrácení cesty po D1 🙂
Upřímně – v podcastu figuruje spousta hostů a ne vždy budete mít štěstí na 100% přínosný obsah. Kvalita i výběr hostů se ale v čase zlepšuje a většinu současné produkce ale považuji za skvělou. Z posledních dílu se mi nejvíce líbil Radek Hracovec o loajalitě zákazníků nebo třeba Dušan Janovský o vyhledavačích. Toho je vždy radost si poslechnout.
Oddechová záležitost. Kratší formát, příběhy úspěšných podnikatelů. Po jeho poslechu se nestanete expertem na marketing, ale jako inspirace pro podnikání a přehled o trhu je to špičková věc.
Podcast Tomáše Sobela je prakticky novinka na českém internetu. Zaujal mě pečlivostí v produkci, kterou popisuje v tomto článku, ale zatím jsem se ještě nezaposlouchal. Tak uvidíme, jaký bude obsah 🙂
Průměrně 40-minutový rozhovor Roberta Vlacha a jeho hostů z řad podnikatelů na volné noze. Vybírám si jen lidi a obory, které mě opravdu zajímají a v takovém scénáři je to hodnotný zdroj.
Podcast Pavla Šímy pro dlouhé zimní večery. Některé epizody mi přišly zajímavé, ale musíte mít před sebou např. dlouhou cestu autem, protože poslední vydaný díl má skoro 3 hodiny. Momentálně poslouchám málo, i proto, že za rok vyšlo jen pár epizod.
Seriál workshopů určený pro firmy, které chtějí expandovat do zahraničí za pomocí digitálního marketingu. Jako materiál, který je zdarma je to skvělé. Rád jsem všechny přednášky zhlédl.
Přednášky z Marketing Festivalů ve špičkové kvalitě od 250 Kč za ročník. Po kliknutí na odkaz získáte přístup k čtyřem ukázkovým přednáškám zcela zdarma.
Příliš nesouvisí s marketingem, ale zaujalo mě, jak poctivě natáčí a pečlivě třídí všechny záznamy do playlistů. Možná si tak vyberete story, která vás zajímá.
Pokud vám chybí zkušenosti a nemáte trhu práce momentálně co nabídnout, odpovědět je jednoznačně ano. Celkem zajímavá motivace může být práce pro neziskovku. Konkrétně jí třeba zpracovat PPC kampaně v Google Adwords a ještě mít svého mentora. Projekt je momentálně ještě taková beta, nebyl zatím veřejně představen ale už teď se můžete hlásit na této stránce.
Tento rok by se několik pěkných příležitostí mělo ještě objevit, a proto budu článek postupně aktualizovat. Pokud myslíte, že mi v přehledu něco chybí, určitě mne doplňte v komentáři.
Pro více zajímavých příležitostí a informací z oboru mne sledujte na Facebooku, Twitteru či Linkedinu.
Hezký den všem
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…