Categories: Vzdělávání

Osobní doporučení studijních zdrojů a příležitostí v digitálním marketingu pro rok 2017

Rok 2017 přináší velké množství příležitostí studia digitálního marketingu i přidružených oborů. Níže jsem připravil přehled akcí, komunit, podcastů a studijních zdrojů, které osobně doporučuji. To znamená, že buď autory projektů znám, nebo jsem se jich sám zúčastnil a považuji je za kvalitní.

Vybral jsem navíc tentokrát jen zdroje dostupné v češtině a pokud možno zdarma nebo za pár korun. Věřím, že vám to pomůže usnadnit orientaci ve velmi rychle rostoucím oboru digitálního marketingu.

Chci být expert na (digitální) marketing

Google Digitální Garáž | On-line

Tohle bude pravděpodobně vaše první zastávka. Online kurz základů, v češtině a zdarma. V rámci projektu se pořádají i přednášky a konference a to zdaleka ne jen v Praze a v Brně.

Digisemestr | Brno

Jediný studijní obor zaměřený na digitální marketing v České republice. Můj projekt, kterým již prošlo 500 studentů ve 2 semestrech. Ve 100 výukových hodinách probíráme všechny důležité nástroje a techniky digitálního marketingu. Na našem webu nám nechte e-mail a dáme vám vědět, kdy a kde se bude konat příští semestr.

ClickIt.cz | Praha

On-line marketingový klub při VŠE. V průběhu semestru v jeho rámci probíhají přednášky a workshopy pro studenty (nejen z VŠE) zdarma.

Chci být PPCčkař

Sklik Studentská kampaň | Krajská města

Vzdělávací akce pro tým studentů. Dostanete reálného klienta, kredit pro PPC reklamu na Seznamu, výuku a vedení lidmi ze Seznam.cz. Účast je zdarma. Určitě bych to vyzkoušel.

Google Marketing Challenge | On-line

Obdobnou vzdělávací týmovou “hru” už má Google v portfoliu několik let. GMC probíhá po celém světě. Trošku háček je, že váš tým musí do soutěže přihlásit učitel (např. ten, který vede nějaký ekonomický předmět na vaší střední či vysoké škole). I tak stojí za prozkoumání.

Digicamp | Praha

Projekt byl vydán 6. února, takže docela čerstvá záležitost. Osobní zkušenost tedy pochopitelně nemám, a nemůžu se 100% zaručit. Z toho, jak znám Kubu Choura bych si ale tipl, že to bude dobrá příležitost.

PPC / Offline | Praha

Robert Štípek se svou specializovanou agenturou KOFEIN organizuje 3-4x ročně sraz fanoušků PPC reklamy. Akce je zdarma a její součástí jsou vždy nějaké zajímavé přednášky. Sám jsem navštívil mnohokrát a mohu doporučit.

PPC Camp | Různé

Daleko nejodbornější akce na PPCčka v česku pořádá Markéta Kabátová a já ji za to moc děkuji. Dostat se sem, ale nebude jednoduché a to už vůbec, pokud s PPCčkama začínáte. Akce nemá web a dostanete se na ní jen tak, že navrhnete nějakou zajímavou přednášku. Pro více info doporučuji sledovat Markétu třeba na Twitteru.

Zaklik.cz | On-line

Další cesta, jak získat solidní základní znalosti o PPCčkách zcela zdarma, je ponořit se do studia webu Zaklik.cz, který pro vás napsala Petra Větrovská. Teorie i příklady vychází z více než 10 let zkušeností, které Petra nasbírala.

Na jaké akce mohu jít zadarmo?

ShopCamp | Praha

Pokud se vidíte v e-commerce, děláte dobře. Na našem trhu je skoro 40 000 e-shopů s celkovým obratem téměř 100 miliard korun. Práce bude zřejmě pořád 🙂 Jednou z akcí, na které se určitě vyplatí zajít, je ShopCamp – je zdarma a má skvělé přednášky i organizaci. Koná se většinou v září.

Barcampy | Brno, Ostrava, Hradec Králové, České Budějovice, Zlín, Plzeň

Barcampy jsou nezávislé konference na různá témata. Dříve byly hodně o programování, technice a IT. Dnes jsou bohužel pod nátlakem všeljakých expertů na osobní rozvoj, což mě upřímně nebaví. I tak se dá na každém najít zajímavý obsah i fajn lidi. Navíc jsou Barcampy free, tedy i risk-free.

Poslední Středa H1.cz | Praha

Večerní akce přední české digitální agentury H1.cz. Každý měsíc, zdarma na různá témata spojená s digitálem. Sám jsme na akci párkrát byl, osobně si vybírám podle toho, jak je zrovna zajímavé téma.

2F talk | Praha

2F Talk pořádá agentura 2FRESH a už dlouhou dobu se na nějaký chci dostat. Jsou to menší večerní akce s přednáškami na docela neokoukaná témata.

Služby a inovace | Brno/Praha

Free setkání s přednáškami na témata spojená s UX, design služeb, marketing apod. Opět nemám vlastní zkušenost, ale při nejbližší příležitosti se chci přihlásit.

Lidé z Praxe | Brno

Mezi méně komorní setkání patří Lidé z Praxe. Ti si zvou (povětšinou) moc zajímavé hosty na Provozně ekonomickou fakultu Mendelovy Univerzity v Brně. Hosté daleko přesahují vody marketingu a výhodou je, že mají všechny přednášky on-line. Doporučuji např. tu s panem Jančurou.

Virtual Reality. Unlimited. | Praha

Série workshopů na téma “aplikace virtuální reality v oblasti marketingové komunikace”. Z mého pohledu je tak trochu otázka, zdali VR nějak znatelně ovlivní marketing, ale i tak se zvědavosti na akci chystám. Uvidíme.

UXWell Meetup | Brno

Menší meetup s přednáškou v Brně na strategičtější témata, kde se schází zajímaví lidé. Minulý termín jsem prošvihl, na příští se podívám.

MeasureCamp | Praha + Svět

MeasureCamp je projekt, který pochází z Velké Británie a postupně se dostal i k nám. Je to barcamp-style konference o webové analytice. Rozdíl oproti běžným konferencím je, že tak minimálně ⅓ účastníků současně vede nějakou přednášku či workshop. Komunita komunitě. Velmi odborné, zdarma a super. Úplným začátečníkům ale spíše nedoporučuji.

Youngtech | Praha

Milá akce, na které jsem tento rok přednášel. Je primárně pro středoškoláky a bude se zřejmě konat až zase za rok. I tak doporučuji sledovat a příště se zúčastnit. Tady můj článeček o akci.

LTA | Žilina (20 EUR)

Let’s Talk About jsem ještě nedávno neznal ale dostal jsem dost silné doporučení od kamaráda Adama Durčáka. Akce vyniká tím, že je malá, netočí záznamy přednášek, a tak tam probíhají dost zajímavé debaty. Vyhlížím další termín 🙂

BabelTalk | Brno/Praha

Každý měsíc organizuje Adam Zbiejczuk menší setkání lidí okolo trendů v sociálních sítích. Pokud vás tedy baví Instagramy, Snapchaty, Pinteresty, nebo třeba zákoutí PPCček na Facebooku a chcete poznat komunitu, stavte se. Jeden měsíc v Brně, další zase v Praze.

Marketingový škopek | Brno

Když už máte přednášek plné zuby a chcete prostě jen zajít na pivo s lidmi z marketingu, sledujte brněnský marketingový škopek. Akci jsem zakládal kdysi dávno s Michalem Janíkem z Mergada, dnes ji organizuje Court of Moravia.

Jaké podcasty v češtině nemám minout?

I když většina z níže uvedených disponuje i videozáznamem, přidanou hodnotu proti čisté zvukové stopě nepřináší. Proto využívám mobilní aplikaci podcasty (iOS) nebo Soundcloud. Podcasty jsou ideální na zkrácení cesty po D1 🙂

Mladý Podnikatel

Upřímně – v podcastu figuruje spousta hostů a ne vždy budete mít štěstí na 100% přínosný obsah. Kvalita i výběr hostů se ale v čase zlepšuje a většinu současné produkce ale považuji za skvělou. Z posledních dílu se mi nejvíce líbil Radek Hracovec o loajalitě zákazníků nebo třeba Dušan Janovský o vyhledavačích. Toho je vždy radost si poslechnout.

ByznysPark

Oddechová záležitost. Kratší formát, příběhy úspěšných podnikatelů. Po jeho poslechu se nestanete expertem na marketing, ale jako inspirace pro podnikání a přehled o trhu je to špičková věc.

Vaše jméno je vaše značka

Podcast Tomáše Sobela je prakticky novinka na českém internetu. Zaujal mě pečlivostí v produkci, kterou popisuje v tomto článku, ale zatím jsem se ještě nezaposlouchal. Tak uvidíme, jaký bude obsah 🙂

Na Volné Noze

Průměrně 40-minutový rozhovor Roberta Vlacha a jeho hostů z řad podnikatelů na volné noze. Vybírám si jen lidi a obory, které mě opravdu zajímají a v takovém scénáři je to hodnotný zdroj.

DeMarketing

Podcast Pavla Šímy pro dlouhé zimní večery. Některé epizody mi přišly zajímavé, ale musíte mít před sebou např. dlouhou cestu autem, protože poslední vydaný díl má skoro 3 hodiny. Momentálně poslouchám málo, i proto, že za rok vyšlo jen pár epizod.

Které záznamy přednášek sledovat?

Exportní akcelerátor Google

Seriál workshopů určený pro firmy, které chtějí expandovat do zahraničí za pomocí digitálního marketingu. Jako materiál, který je zdarma je to skvělé. Rád jsem všechny přednášky zhlédl.

Marketing Festival

Přednášky z Marketing Festivalů ve špičkové kvalitě od 250 Kč za ročník. Po kliknutí na odkaz získáte přístup k čtyřem ukázkovým přednáškám zcela zdarma.

Fuckup Nights Prague

Příliš nesouvisí s marketingem, ale zaujalo mě, jak poctivě natáčí a pečlivě třídí všechny záznamy do playlistů. Možná si tak vyberete story, která vás zajímá.

E-Shopista

PPC Offline

WebExpo video archiv

Lidé z Praxe

Mám jít na stáž nebo pracovat zdarma?

Pokud vám chybí zkušenosti a nemáte trhu práce momentálně co nabídnout, odpovědět je jednoznačně ano. Celkem zajímavá motivace může být práce pro neziskovku. Konkrétně jí třeba zpracovat PPC kampaně v Google Adwords a ještě mít svého mentora. Projekt je momentálně ještě taková beta, nebyl zatím veřejně představen ale už teď se můžete hlásit na této stránce.

Tento rok by se několik pěkných příležitostí mělo ještě objevit, a proto budu článek postupně aktualizovat. Pokud myslíte, že mi v přehledu něco chybí, určitě mne doplňte v komentáři.

Pro více zajímavých příležitostí a informací z oboru mne sledujte na Facebooku, Twitteru či Linkedinu.

Hezký den všem

Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

1 rokem ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

2 roky ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

3 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

3 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

3 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

4 roky ago