Jak možná někteří víte, nejsem zrovna fanouškem většiny podcastů a rozhovorů s experty. Nic ve zlém, jen pro mě je ten „obsah“ většinou nevyužitelný a tak jej ingnoruju. Jak všichni víme, ignorovat většinu obsahu na internetu je dnes nutnost, v době, kdy je bohužel drtivá většina balast (viz můj již archaický článek).
Světlých výjimek je málo. Líbí se mi například, kolik času a energie do přípravy rozhovorů vkládá Petr Michl z Marketing Journalu (viz např. rozhovor Andrewem Keenem či Marty Neumeierem). Takové rozhovory nemají primárně dělat někomu promo a je za nimi vidět velká příprava a znalost díla/práce zpovídaného.
Právě pro můj skeptický náhled na přínos většiny podcastů či videorozhovorů také účast v drtivé většině odmítám. Když jsem v inboxu viděl e-mail od Pavla Šímy s předmětem „Chceš být prvním hostem marketingového podcastu“, byl jsem si téměř jistý zápornou odpovědí a to až do chvíle, než jsem si přečetl rozsáhlý text o smyslu a přípravách jeho projektu.
Tento podcast mě zaujal a rozhodl jsem se participovat, protože:
Pokud takovou vizi skutečně udrží, je to alespoň pro mě projekt hodný poslechu a podpory.
Řeněme, že obsah prvního dílu mohl nabýt mnoha různých podob. Nejdříve jsme totiž měli nahrávat ještě před zveřejněním projektu PPC Tribe, potom po jeho zveřejnění a následně po jeho ukončení. Možná chápete, že by to bylo docela jiné povídání. Moje nálada a celkový náhled na podnikání se v té době hodně měnil a nakonec se natáčení událo až v prvním týdnu v lednu.
Pokud bych měl prvnímu dílu podcastu udělat reklamu, řeknu, že jeho největší výhodou je 100% transparentnost. Na každou otázku jsem se snažil odpovědět naprosto otevřeně a pravdivě. Jsou tam všechna finanční čísla společnosti Marketing Festival s.r.o., na která se Pavel ptá, je tam mnoho ze zákulisí MF. Bavíme se hodně také o Digisemestru, o podnikání obecně, o marketingu, marketérech a konečně vzdělávání marketérů, které je pro mě nosné téma.
Ano, podcast má 2 hodiny, takže opravdu není vhodné si ho otevřít u počítače a poslouchat. Na druhou stranu do auta na D1 je to jako dělané! 🙂
Úplně nejlepší cesta je přidat si podcast na iTunes. Pokud nejste Apple fans, můžete využít jiný způsob poslechu na blogu Pavla Šímy.
Čtenářům blogu přeji pěkný poslech a Pavlovi potom udržení kvality a mnoho úspěchu.
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…