Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch, kdy jsem „jen“ představoval nové vize a projekty, jsem totiž psal výhradně ve chvílích, kdy jsem absolutně věřil v to, co dělám. A jak asi tušíte: Důvod, proč se tu dlouho nic neobjevilo, se dá hledat v určitém útlumu.
Dobrovolně se přiznávám, že poslední roky jsem byl v útlumu. Když totiž děláte v jednom oboru víc než 10 let, zjistíte, že je docela těžké udržet si dlouhodobě tvůrčí energii, vize a nápady jako na začátku.
A pak navíc přišel COVID-19. Nevím přesně, jestli byla pandemie prvotní příčinou mého utlumení, nebo jenom zesilovačem. Určitě mi to ale na úsměvu nepřidalo. Podnikat v covidových letech ve vzdělávání marketérů a pořádání konferencí jde velmi obtížně.
Teď je ale všechno jinak. A to díky OBROVSKÉMU nakopnutí podzimním Digisemestrem v Praze.
Od posledního plnohodnotného Digisemestru na živo uběhly 3 roky. A to už vás donutí přemýšlet, jestli projekt ještě vůbec žije. Jestli bude znovu fungovat. Jestli je ještě vůbec potřeba… Nový ročník na podzim 2022 jsme tedy vypsali tak trochu opatrně.
A pamatuji si přesně, co jsem prožíval první výukovou sobotu 1. října: Byl jsem v šoku, že je v aule zase 200+ lidí. S obří touhou se posunout. Učit se nové věci, vymýšlet nápady, seznamovat se. Stát se esem v digitálním marketingu.
Už to samo o sobě bylo nabíjející.
Během semestru se ale začalo ukazovat, že je letos něco jinak. Přistihl jsem se, že vracet se každý víkend do Prahy a připravovat sobotní výuku je opravdová radost. Nikoliv práce. Těšil jsem se na skvělou partu lidí.
Vybrali jsme studenty s obrovským rozptylem vstupních znalostí, seniority i toho, co se chtějí naučit. A oni začali fungovat jako skvělý tým, který spojuje jedna věc: Touha pracovat v digitálním marketingu. A být v tom nejlepší.
Nejde ale jen o kariéru. Podzimní Digisemestr má i velký osobní rozměr. Potkali se v něm lidi, kteří si rozumí a rádi vyrazí na pivo, aniž by se dokola bavili o konverzních poměrech. Většinu studentů jsem poznal osobně a můžu s klidem říci, že se jedná o skutečné osobnosti.
Byla velká čest a radost zrovna pro vás připravovat Digisemestr 2022.
A když už mluvím přímo k vám: Dodnes jsem se úplně nevzpamatoval z vašeho gesta poslední sobotu. Asi se „propálila“ moje tajná náklonnost k zelené a my jsme jako dárek dostali její dost velkou a „personalizovanou“ zásobu. A k tomu jste jménem Digisemestru ulehčili zimu lidem bez domova zakoupením lůžek na Nocležence. Byl jsem dojatý. A těžko na to někdy zapomenu.
Do letošního ročníku jsme dali ještě více píle a energie než do předchozích. A jsem přesvědčený, že se nám to bohatě vrátilo. Abych nemluvil ale pořád jen obecně o energii a motivaci. Tady jsou body, ze kterých mám letos extra radost:
Samozřejmě, pořád je co zlepšovat. A to mě baví. Už teď máme sepsaných 6 stran připomínek a nápadů, kam se Digisemestr posune. Každý rok lepší! To je moje vize, kterou si nesu už 10 let v oboru.
And now the best part. Na začátku jsem psal o pochmurných časech. Myslím ale, že tohle období minimální motivace nechávám daleko za sebou. Díky energii, kterou mi přinesli všichni, kteří se podíleli na letošním Digisemestru. Zhruba v jeho polovině, během jedné přednáškové soboty, jsem se rozhodl, že na trh vrátím Marketing Festival. V celé jeho parádě.
Mám víc energie a chuti, než si pamatuju minimálně v posledních 5 letech.
Takže ano. Pracujeme na Marketing Festivalu. Vylepšíme následující Digisemestr 2023. Najdeme cesty, jak zefektivnit vzdělávací videa Digisemestru Online. A já navíc pořád cítím volnou kapacitu na úplně nové věci. Dal jsem dohromady přes 100 úkolů pro interní tým. Dobrá půlka z nich jsou strategické body a vize.
Komunitě Digisemestru 2022 jsem nabídl možnost spolupráce. Aktuálně 4 z nich nabíráme do týmu. A to mi věřte, že lidi z Digisemestru jsou SAKRA šikovní! Cílem je v roce 2023 tu stovku úkolů zrealizovat. Bude zajímavé tohle sledovat. Být u toho. Naučit se maximum. A užít si to.
PS: Nechci, aby tohle celé vyznělo, že zanedbávám účastníky z minulých ročníků. Jste pevnou součástí toho, co jsme my dnes. Rád na vás vzpomínám a díky za to!
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…
Málo času? Přeskočte na krátký souhrn. Looking for English version? Když jsme před březnovým lockdownem…