Digitální marketing

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch, kdy jsem „jen“ představoval nové vize a projekty, jsem totiž psal výhradně ve chvílích, kdy jsem absolutně věřil v to, co dělám. A jak asi tušíte: Důvod, proč se tu dlouho nic neobjevilo, se dá hledat v určitém útlumu. 

Dobrovolně se přiznávám, že poslední roky jsem byl v útlumu. Když totiž děláte v jednom oboru víc než 10 let, zjistíte, že je docela těžké udržet si dlouhodobě tvůrčí energii, vize a nápady jako na začátku.

A pak navíc přišel COVID-19. Nevím přesně, jestli byla pandemie prvotní příčinou mého utlumení, nebo jenom zesilovačem. Určitě mi to ale na úsměvu nepřidalo. Podnikat v covidových letech ve vzdělávání marketérů a pořádání konferencí jde velmi obtížně.

Teď je ale všechno jinak. A to díky OBROVSKÉMU nakopnutí podzimním Digisemestrem v Praze.

Fotografie (části) studentů Digisemestru 2022 z posledního večrku

Digisemesetr 2022 byl boží: Díky vám

Od posledního plnohodnotného Digisemestru na živo uběhly 3 roky. A to už vás donutí přemýšlet, jestli projekt ještě vůbec žije. Jestli bude znovu fungovat. Jestli je ještě vůbec potřeba… Nový ročník na podzim 2022 jsme tedy vypsali tak trochu opatrně.

A pamatuji si přesně, co jsem prožíval první výukovou sobotu 1. října: Byl jsem v šoku, že je v aule zase 200+ lidí. S obří touhou se posunout. Učit se nové věci, vymýšlet nápady, seznamovat se. Stát se esem v digitálním marketingu.

Už to samo o sobě bylo nabíjející.

Během semestru se ale začalo ukazovat, že je letos něco jinak. Přistihl jsem se, že vracet se každý víkend do Prahy a připravovat sobotní výuku je opravdová radost. Nikoliv práce. Těšil jsem se na skvělou partu lidí.

Vybrali jsme studenty s obrovským rozptylem vstupních znalostí, seniority i toho, co se chtějí naučit. A oni začali fungovat jako skvělý tým, který spojuje jedna věc: Touha pracovat v digitálním marketingu. A být v tom nejlepší. 

Nejde ale jen o kariéru. Podzimní Digisemestr má i velký osobní rozměr. Potkali se v něm lidi, kteří si rozumí a rádi vyrazí na pivo, aniž by se dokola bavili o konverzních poměrech. Většinu studentů jsem poznal osobně a můžu s klidem říci, že se jedná o skutečné osobnosti.

Byla velká čest a radost zrovna pro vás připravovat Digisemestr 2022.

A když už mluvím přímo k vám: Dodnes jsem se úplně nevzpamatoval z vašeho gesta poslední sobotu. Asi se „propálila“ moje tajná náklonnost k zelené a my jsme jako dárek dostali její dost velkou a „personalizovanou“ zásobu. A k tomu jste jménem Digisemestru ulehčili zimu lidem bez domova zakoupením lůžek na Nocležence. Byl jsem dojatý. A těžko na to někdy zapomenu.

Měl jsem radost z více věcí

Do letošního ročníku jsme dali ještě více píle a energie než do předchozích. A jsem přesvědčený, že se nám to bohatě vrátilo. Abych nemluvil ale pořád jen obecně o energii a motivaci. Tady jsou body, ze kterých mám letos extra radost:

  • Zapojil se rekordní počet 54 lektorů a lektorek. Díky nim jsme nabídli obrovskou diverzitu názorů.
  • David Červený do programu dostal úplně nová jména a odvětví. Program tak oproti předchozím edicím dospěl. Děkuju!
  • Díky Jiřímu Wasserbauerovi jsme měli letos opravdu krásné fotky.
  • Vymysleli jsme si profesionální livestreaming. A ten od první soboty do té poslední fungoval. Díky Petrovi a Lukášovi.
  • Uspořádali jsme 4 větší večerní party a moc si je užili. No ne? 
  • Pečlivě jsme pracovali se zpětnou vazbou. K celému Digisemestru, k jednotlivým sobotám i samotným lektorům.
  • Celková zpětná vazba říká, že u 99 % účastníků splnil Digisemestr jejich očekávání!
  • Nejlepší lektor dle zpětné vazby byl letos Honza Kvasnička. Klobouček. Skvělou práci ale odvedli úplně všichni. 

Samozřejmě, pořád je co zlepšovat. A to mě baví. Už teď máme sepsaných 6 stran připomínek a nápadů, kam se Digisemestr posune. Každý rok lepší! To je moje vize, kterou si nesu už 10 let v oboru. 

Pro mě byl Digisemestr obrovská dávka motivace

And now the best part. Na začátku jsem psal o pochmurných časech. Myslím ale, že tohle období minimální motivace nechávám daleko za sebou. Díky energii, kterou mi přinesli všichni, kteří se podíleli na letošním Digisemestru. Zhruba v jeho polovině, během jedné přednáškové soboty, jsem se rozhodl, že na trh vrátím Marketing Festival. V celé jeho parádě.

Mám víc energie a chuti, než si pamatuju minimálně v posledních 5 letech. 

Takže ano. Pracujeme na Marketing Festivalu. Vylepšíme následující Digisemestr 2023. Najdeme cesty, jak zefektivnit vzdělávací videa Digisemestru Online. A já navíc pořád cítím volnou kapacitu na úplně nové věci. Dal jsem dohromady přes 100 úkolů pro interní tým. Dobrá půlka z nich jsou strategické body a vize.

Komunitě Digisemestru 2022 jsem nabídl možnost spolupráce. Aktuálně 4 z nich nabíráme do týmu. A to mi věřte, že lidi z Digisemestru jsou SAKRA šikovní! Cílem je v roce 2023 tu stovku úkolů zrealizovat. Bude zajímavé tohle sledovat. Být u toho. Naučit se maximum. A užít si to. 

PS: Nechci, aby tohle celé vyznělo, že zanedbávám účastníky z minulých ročníků. Jste pevnou součástí toho, co jsme my dnes. Rád na vás vzpomínám a díky za to!

Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

1 rokem ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

2 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

3 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

3 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

3 roky ago

Co bude s Marketing Festivalem v roce 2021?

Málo času? Přeskočte na krátký souhrn. Looking for English version? Když jsme před březnovým lockdownem…

4 roky ago