Rád bych se s vámi podělil o seznam konferencí, na které bych se chtěl letos dostat. Protože letos věnujeme výběru řečníků na Marketing Festival zdaleka největší péči ze všech předchozích ročníků, “naordinoval” jsem si na každý měsíc alespoň jednu velkou zahraniční akci.
Výběr je také ovlivněn tím, že mě osobně začíná více zajímat strategické uvažování oproti tomu čistě taktickému. Proto bych chtěl letos navštívit méně konferencí zaměřených na optimalizaci nějakého dílčího kanálu (SEO, PPC apod.) a více akcí, které se zabývají širšími souvislostmi.
Ecommerce Berlin Expo (2. Února, Berlín, Zdarma)
Jedna z věcí, nad kterou přemýšlím, je masivní nárůst nástrojů určených pro marketéry. Marketing Technology Landscape, který nástroje monitoruje, zaznamenal meziroční nárůst o 87%, a minulý rok tak evidoval již 3 874 různých toolů (zdroj). Mimochodem stojí za povšimnutí, že drtivá většina z nich je zaměřena na akvizici nových zákazníků, minimum pak slouží k lepší retenci (zdroj). Pár takových e-commerce nástrojů bych si v Berlíně rád prohlédl osobně, vstup je zdarma, tak proč ne.
SMX Mnichov (14. – 15. Března, Mnichov, 1.295 EUR)
Abych byl upřímný, tady řeším skutečné dilema. Na akci je tentokrát spousta minulých řečníků Festivalu i pár potenciálních speakerů do budoucna. Akce ale stojí naprosto šílených 40.000 Kč. Pokud o účasti uvažujete a chcete jet hlavně kvůli obsahu, osobně si nemyslím, že se to vyplatí.
BrightonSEO (7. Dubna, Brighton, 0 – 100 GBP)
BrightonSEO je multi-track konference primárně zaměřená na search. S organizátorem se znám osobně a vím, že je to rok od roku lepší akce, a navíc se tam schází prakticky celá UK scéna. Konference je dostupná buď úplně zdarma, nebo za 100 liber. Ještě nějaké argumenty? Chystá se tam podle mých informací početná česká delegace a Brighton je město, které opravdu chcete zažít.
ByDesign Conference (20. Května, Bratislava, 250 EUR)
Špičková mezinárodní konference o designu a souvsejících oborech, kterou předchází výborná pověst a reference. Minulý rok mi to nevyšlo, ale tentokrát už si to ohlídám.
GenerateConf (27. – 28. Dubna, New York, 375 USD)
Jedna z akcí více zaměřených na strategii (Design, UX, E-commerce, Psychologie), kterou jsem letos nově objevil. Koná se v každý rok v New Yorku, San Francisku i Londýně. Londýn ještě nemá vypsané řečníky a další detaily, a pro mě nejvíce užitečně vypadá právě New York.
Při troše štěstí – CODE conference (30. Května a 1. Června, San Francisco, ??? USD)
Poslal jsem letos také přihlášku na konferenci, která podle mě stojí na úplném vrcholku všech akcí v oblasti business/tech na světě. Bylo by úžasné slyšet na živo Jeffa Bezose, Elona Muska, Petera Thiela, Billa Gatese a další… Akce je ovšem invitation-only, tak nezbývá než doufat, že je zaujme můj profil a že si budu moci dovolit cenu vstupného.
The E-mail Design Conference (Srpen, Boston a možná Londýn, ?? USD)
O společnosti Litmus jsem se dozvěděl až letos od Pavla Poly, který přednášel na letošním Digisemestru o e-mailingu. Litmus nejenže nabízí zajímavý produkt pro testing newsletterů v různých desktop/mobile prostředích, ale pořádá také velmi úspěšnou konferenci o E-mailingu. Letos je zatím zmíněn Boston v Srpnu, ale měl by se objevit i londýnský termín. Tak uvidíme.
Reaktor Breakpoint (Září, Helsinki, ?? USD)
Hodně rozkročená konference na pomezí strategie, businessu, inspirace. Je tam spousta špičkových řečníku ve stylu světového TEDu. Minulý rok, kdy jsem hodně chtěl jet, měla konference pauzu. Letos by se však podle všeho měla vrátit do Helsinek, a protože mi přijde správné dívat se při výběru řečníků pro Marketing Festival daleko za hranice specialistů na search, chtěl bych se dostat i tam.
Web Summit (7. – 9. Listopadu, Lisabon, 1 000+ EUR?)
Akce, na kterých se koná 100 a více přednášek v jeden čas, jsou úžasné, ale zároveň na nich mám po celou dobu šílenou rozhodovací paralýzu. Pamatuji si to dobře z mé návštěvy SXSW v Austinu. Na Web Summit jsem se přesto chtěl letos podívat, protože mě zaujal příběh Co-Foundera této dnes již obrovské společnosti (poslechněte zde). To, že se vypracovali za 6 let na 50 000 účastníků, je až neuvěřitelný úspěch. Nakonec se tam ale letos opět nepodívám, protože Web Summit končí dnem, kdy začíná letošní Marketing Festival (9. listopadu).
Z každoročních stálic bych chtěl letos navštívit alespoň jeden MeasureCamp. Od webové analytiky už jsem technicky bohužel daleko, ale rád bych udržel krok s důležitými trendy.
Mám také velkou radost, že se letos na mezinárodní konference o digitálním marketingu postupně prosazují čeští talenti. Tedy alespoň PPCčkáři. Markéta Kabátová přednáší na boloňské Adworld Experience. Kuba Kašparů z LYNTu se pak představí už za pár týdnů na berlínském PPC Masters. Myslím, že v technických dovednostech máme světu opravdu hodně co nabídnout, takže to vnímám jako skvělou zprávu. Přeji hodně štěstí oběma!
Doufám, že vám můj výčet pomohl, a na oplátku vás poprosím o vaše tipy na zajímavé zahraniční akce, se kterými máte dobré zkušenosti nebo o nich letos přemýšlíte.
Hezký den všem!
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…