Categories: PPC reklama

Jak jednoduše cílit Facebook reklamy na emaily zákazníků?

Není se čemu divit, že Facebook neustále pracuje na zlepšení svého reklamního systému (Facebook Ads). Drtivá většina příjmů společnosti totiž plyne právě z tohoto kanálu. Jednou z nedávných novinek je cílení placené reklamy na základě emailových adres. Podívejme se, jak tuto reklamu velmi jednoduše nastavit a na závěr popíši několik reálných příkladů využití.

1. Příprava dat – emailových adres

Úplně na začátek potřebujete nashromáždit emailové adresy vašich zákazníků. Facebook si poradí s .xls, .txt i .csv, přičemž v souboru mohou být různá další data. Facebook si vezme jenom ony emailové adresy.

2. Instalace Facebook Power Ads Editoru a vytvoření publika

Pokud chcete cílit na emaily, předpokládám, že už jste někdy z vašeho účtu reklamu na Facebooku spustili. V opačném případě se nejdříve seznamte se základy FB reklamy a založte si účet. Hned poté je třeba spustit Facebook Power Ads Editor. Pokud jej ještě nemáte, zde je návod. Importujte si aktuální data ze svého reklamního účtu a vytvořte vlastní publikum (audience), dle níže uvedeného obrázku. Následně dojde k importu dat, který bude trvat až několik hodin. Několik jednotek až desítek % emailů nebude importováno, protože tyto emaily musí být spárovány s emaily uživatelů na Facebooku.

 

3. Využívejte cílení dle libosti

Vytvořte novou reklamu. Na obvyklém místě cílení na zájmy získáváte novou položku, dle vašeho pojmenování v bodě 2. Po jejím označení cílíte na emaily zákazníků. Cílení na emaily můžete dále kombinovat s běžnými demografickými prostředky cílení (věk, pohlaví, geografie). Dle libosti.

Zkušenosti a omezení

Cílení na emaily je na první pohled hodně zajímavé. Nic ale není až tak růžové. V první řadě musíte disponovat větším počtem legálně získaných emailových adres. Umím si představit příklad, kdy cílení na velmi omezenou skupinu například několika desítek emailových adres bude mít smysl, v drtivě většině případů (např. u typického eshopu) bude něco takového zbytečné. Facebook navíc ze zkušenosti 10-30 % emailových adres neimportuje. Adresa se samozřejmě musí spárovat s emailem uživatele na Facebooku. Cílení však stále doporučuji vyzkoušet. Osobně jsem zkoušel na datech dvou eshopů a základní cílení na emaily minulých zákazníky vykazuje 2x větší konverzní poměr než cílení na přesně vymezené zájmy. 

Pokročilé způsoby využití (segmentace)

Cílení na všechny emailové adresy, které jsem v podnikání nashromáždil je taková vstupní úroveň. Zvyšování efektivity reklamy tkví v segmentaci a vytvoření různě definovaných vlastních publik. Níže uvádím možné jednoduché případy rozdělení emailů. Konkrétní využití se bude lišit s typem a oborem podnikání:

a. Rozčlenení zákazníků eshopu dle typu zboží (Autopneu vs. motopneu, letní zboží vs. zimní zboží, pánské vs. dámské)

b. Časové rozčlenění zákazníků (nakoupil naposled před měsícem, před 3 měsíci, půl rokem …)

c. Využití pro cross-selling (Před nedávnem jste si zakoupil produkt A, na produkt B máte od nás slevu x %)

d. Využití při expiracích internetových služeb (Prodlužte si balíček na další rok zdarma a získejte …)

e. Opětovný prodej vstupenek (Minulý rok jste navštívil festival Rock For People, pojeďte letos zase …)

 

Způsobů a nápadů je spousta. Závisí na vaší představivosti a píli. K výše jmenovaným lze rovněž při správném nastavení využít Google Adwords Remarketing. Ideální je tyto systémy kombinovat a uživatele oslovit minimálně třemi kanály – emailem, na Facebooku a bannery v reklamní síti Google (GDN). Přemýšlejte však v první řadě nad uživatelem. Pokud vaši nabídku uvidí 180x denně, zřejmě se namísto konverze dočkáte ztráty kontaktu.

 

 

Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

View Comments

Share
Published by
Jindřich Fáborský

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

1 rokem ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

2 roky ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

3 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

3 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

3 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

4 roky ago