Není se čemu divit, že Facebook neustále pracuje na zlepšení svého reklamního systému (Facebook Ads). Drtivá většina příjmů společnosti totiž plyne právě z tohoto kanálu. Jednou z nedávných novinek je cílení placené reklamy na základě emailových adres. Podívejme se, jak tuto reklamu velmi jednoduše nastavit a na závěr popíši několik reálných příkladů využití.
Úplně na začátek potřebujete nashromáždit emailové adresy vašich zákazníků. Facebook si poradí s .xls, .txt i .csv, přičemž v souboru mohou být různá další data. Facebook si vezme jenom ony emailové adresy.
Pokud chcete cílit na emaily, předpokládám, že už jste někdy z vašeho účtu reklamu na Facebooku spustili. V opačném případě se nejdříve seznamte se základy FB reklamy a založte si účet. Hned poté je třeba spustit Facebook Power Ads Editor. Pokud jej ještě nemáte, zde je návod. Importujte si aktuální data ze svého reklamního účtu a vytvořte vlastní publikum (audience), dle níže uvedeného obrázku. Následně dojde k importu dat, který bude trvat až několik hodin. Několik jednotek až desítek % emailů nebude importováno, protože tyto emaily musí být spárovány s emaily uživatelů na Facebooku.
Vytvořte novou reklamu. Na obvyklém místě cílení na zájmy získáváte novou položku, dle vašeho pojmenování v bodě 2. Po jejím označení cílíte na emaily zákazníků. Cílení na emaily můžete dále kombinovat s běžnými demografickými prostředky cílení (věk, pohlaví, geografie). Dle libosti.
Cílení na emaily je na první pohled hodně zajímavé. Nic ale není až tak růžové. V první řadě musíte disponovat větším počtem legálně získaných emailových adres. Umím si představit příklad, kdy cílení na velmi omezenou skupinu například několika desítek emailových adres bude mít smysl, v drtivě většině případů (např. u typického eshopu) bude něco takového zbytečné. Facebook navíc ze zkušenosti 10-30 % emailových adres neimportuje. Adresa se samozřejmě musí spárovat s emailem uživatele na Facebooku. Cílení však stále doporučuji vyzkoušet. Osobně jsem zkoušel na datech dvou eshopů a základní cílení na emaily minulých zákazníky vykazuje 2x větší konverzní poměr než cílení na přesně vymezené zájmy.
Cílení na všechny emailové adresy, které jsem v podnikání nashromáždil je taková vstupní úroveň. Zvyšování efektivity reklamy tkví v segmentaci a vytvoření různě definovaných vlastních publik. Níže uvádím možné jednoduché případy rozdělení emailů. Konkrétní využití se bude lišit s typem a oborem podnikání:
Způsobů a nápadů je spousta. Závisí na vaší představivosti a píli. K výše jmenovaným lze rovněž při správném nastavení využít Google Adwords Remarketing. Ideální je tyto systémy kombinovat a uživatele oslovit minimálně třemi kanály – emailem, na Facebooku a bannery v reklamní síti Google (GDN). Přemýšlejte však v první řadě nad uživatelem. Pokud vaši nabídku uvidí 180x denně, zřejmě se namísto konverze dočkáte ztráty kontaktu.
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…
View Comments
Dobrý den, chci se zeptat jestli je tato možnost ještě pořád? Nějak to nemohu nyní v Power Editoru najít.
Taky to ne vidim, kde je ta moznost?
Jak je to řešeno nyní s ochranou údajů GDPR? Rád bych toto použil pro naše grafické studio Díky za radu.