Categories: Vzdělávání

Jak dopadla první sobota Digisemestru?

Tyhle řádky píšu v první řadě pro všechny, které zajímá zákulisí pilotního Digisemestru v Brně. A vlastně taky proto, abych si zaznamenal všechny pocity spojené s prvním výukovým víkendem.

Abych se přiznal produkčně jsem #digisemestr odhadoval jako absolutně triviální záležitost. Potřebujeme aulu, někoho na registrace, super odborníky a hotovo. Tak přesně tohle se nepotvrdilo.

Takovou hladinu stresu a zodpovědnosti,  jakou jsem měl 14 dní před spuštěním projektu, jsem si v dubnu, kdy jsem dostal prvotní nápad, úplně neuvědomoval. Však si to sami představte: 250 špičkových studentů, kteří mnohdy vstávají ve 4 hodiny ráno, aby se na první hodinu dostali včas z Prahy, Ostravy, ale také Plzně, Liberce nebo třeba Popradu. K tomu všemu si za své vzdělání zaplatili relativně nemalé peníze a očekávají, že tohle bude mnohem užitečněji strávený čas než na jejich obvyklém předmětu ve škole.


Jenže zaujmout, bavit a nadchnout studenty je jen první krok (a v celku triviální záležitost).
Mnohem zajímavější je dívat se za obzor momentálního nadšení a zaměřit se na dlouhodobější dopad projektu, konkrétně na tyto cíle:

  1. Naučit studenty využívat všechny běžné (online) marketingové techniky a nástroje a především
  2. naučit o digitálním marketingu správně přemýšlet v kontextu marketingu a podnikání.

 

Pro mnoho našich studentů jsme vstupní branou do světa digitálního marketing – a to vnímám jako velmi riskantní věc. Musím si být na 100 % jistý vzory (lektory), které studentům předkládáme, stejně jako samotným obsahem (více o tématu balastu v online marketingu v mém starším článku). A co se týče naší píle v přípravě obsahu, to vám jistě může dosvědčit Ondřej Sláma první lektor Digisemestru, který svou roli splnil na jedničku.



A jak to celé dopadlo?
Přes velký stres, který by se dal téměř srovnat s tím, co zažívám na Marketing Festivalu, jsem zatím spokojený s výsledky. Reference jsou výborné, ale pro nás bude skutečně důležité zaměřit se na dlouhodobý efekt. Chceme, aby absolventi měli špičkový rozhled, a aby jim projekt pomohl výrazným způsobem v jejich kariéře.

Mimochodem!
Jak je u nás zvykem, máme v rukávech vždy nějaké to překvapení
I když se může zdát program Digisemestru našlapaný dostatečně, bude to ještě zajímavější. V průběhu semestru přibude do programu až 5 dalších osobností, které doplní výuku svými zkušenostmi. A rozhodně nepůjde o nějaká malá jména. Těšte se!

Tak hezký den a zítra na viděnou! 🙂

Jindřich Fáborský

Už léta svými projekty zvedá úroveň marketingového vzdělávání v Česku. Založil Marketing Festival, Digisemestr a v minulosti spoluzaložil veletrh Reshoper, který byl v roce 2021 úspěšně prodán Shoptetu. Mimo jiné se pracovně věnuje tvorbě videí. Stará se o natáčení a zpracování velké většiny přednášek Digisemestru Online.

Recent Posts

Proč by marketéři měli znát a využívat poznatky Richarda Shottona?

Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…

1 rokem ago

Moc díky za Digisemestr 2022. Byl pro mě důležitější, než se zdá

Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…

2 roky ago

Natáčíme nejnabušenější online kurz budování značky v ČR

Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…

3 roky ago

Kde získat pevný základ vzdělání v digitálním marketingu?

Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…

3 roky ago

Další offline Digisemestr bude na podzim 2022

Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…

3 roky ago

Změní náš kurz český trh PPC reklamy?

Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…

4 roky ago