Tyhle řádky píšu v první řadě pro všechny, které zajímá zákulisí pilotního Digisemestru v Brně. A vlastně taky proto, abych si zaznamenal všechny pocity spojené s prvním výukovým víkendem.
Abych se přiznal – produkčně jsem #digisemestr odhadoval jako absolutně triviální záležitost. Potřebujeme aulu, někoho na registrace, super odborníky a hotovo. Tak přesně tohle se nepotvrdilo.
Takovou hladinu stresu a zodpovědnosti, jakou jsem měl 14 dní před spuštěním projektu, jsem si v dubnu, kdy jsem dostal prvotní nápad, úplně neuvědomoval. Však si to sami představte: 250 špičkových studentů, kteří mnohdy vstávají ve 4 hodiny ráno, aby se na první hodinu dostali včas z Prahy, Ostravy, ale také Plzně, Liberce nebo třeba Popradu. K tomu všemu si za své vzdělání zaplatili relativně nemalé peníze a očekávají, že tohle bude mnohem užitečněji strávený čas než na jejich obvyklém předmětu ve škole.
Jenže zaujmout, bavit a nadchnout studenty je jen první krok (a v celku triviální záležitost).
Mnohem zajímavější je dívat se za obzor momentálního nadšení a zaměřit se na dlouhodobější dopad projektu, konkrétně na tyto cíle:
Pro mnoho našich studentů jsme vstupní branou do světa digitálního marketing – a to vnímám jako velmi riskantní věc. Musím si být na 100 % jistý vzory (lektory), které studentům předkládáme, stejně jako samotným obsahem (více o tématu balastu v online marketingu v mém starším článku). A co se týče naší píle v přípravě obsahu, to vám jistě může dosvědčit Ondřej Sláma – první lektor Digisemestru, který svou roli splnil na jedničku.
A jak to celé dopadlo?
Přes velký stres, který by se dal téměř srovnat s tím, co zažívám na Marketing Festivalu, jsem zatím spokojený s výsledky. Reference jsou výborné, ale pro nás bude skutečně důležité zaměřit se na dlouhodobý efekt. Chceme, aby absolventi měli špičkový rozhled, a aby jim projekt pomohl výrazným způsobem v jejich kariéře.
Mimochodem!
Jak je u nás zvykem, máme v rukávech vždy nějaké to překvapení
I když se může zdát program Digisemestru našlapaný dostatečně, bude to ještě zajímavější. V průběhu semestru přibude do programu až 5 dalších osobností, které doplní výuku svými zkušenostmi. A rozhodně nepůjde o nějaká malá jména. Těšte se!
Tak hezký den a zítra na viděnou! 🙂
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…