Tento příspěvek začnu tak netradičně doznáním.
Celý třetí adventní víkend jsem strávil v kanceláři.
Zní to strašidelně? Ne tak docela.
Už je to zhruba měsíc, co kamarádi z BlueBerryApps začali plánovat víkendový celofiremní hackathon. Víkend, kdy se vývojáři, designeři, marketéři a podnikatelé zavřou do kanceláře a vyzkouší během víkendu přivést k životu blíže nespecifikovaný počet internetových podnikatelských projektů.
Hned na začátek vám musím říct, že to pro mě byla to velká zkušenost a suprový víkend. A doporučil bych všem firmám, kteří mají pod jednou střechou marketéry i vývojáře, aby takové akce dělali taky. Dokonce
Proč? Proto!
Vše začalo v pátek ve 3 hodiny odpoledne, kdy každý dostal šanci, aby odprezentoval svůj nápad. Následovalo hlasování o tři nejlepší projekty, které dostanou zelenou. Každý z nich podle mne dává smysl, přináší přidanou hodnotu na trh, a při správném uchopení a tvrdé práci může uspět. Nejvíce mne ale překvapilo, jak daleko se každý z projektů za těch pár hodin dostal!
Recrui.to vyřeší problém s vývojáři
Jirka Zajpt a jeho tým řeší problém mnoha vývojářských firem – nedostatek vývojářů v konkrétním jazyce. Služba recrui.to tedy sbírá informace o vývojářích, agreguje je a třídí veřejně dostupná data z více zdrojů, které pak nabídne HR agenturám nebo konkrétním IT firmám.
V první verzi zadáte technologii/programovací jazyk a lokaci a získáte seznam daných lidí v dané lokaci, ideálně včetně kontaktu. Služba by se podle slov Jirky dostane do veřejné bety v průběhu ledna. A tak pokud máte zájem, buďte u toho.
ProduktovéKampaně.cz a automatické PPC kampaně
Tým pod vedením Pavla Vachka si vzal na paškál automatické PPC kampaně Adwords a Sklik pro středně velké a menší e-shopy. Uvažme menší internetový obchod s 5 000 položkami, který si na jeden klik nahraje XML feed a služba potom připraví automatické kampaně pro všechny produkty. Narážíme tady na spoustu potíží jako je tvorba inzerátů, duplikace, struktura účtu, bidding a celkově optimalizace, ale to je právě podnikatelský problém, jehož vyřešení přinese přidanou hodnotu na trh a zisk podnikateli.
V neděli večer existoval produkt, který umí načíst Heureka Feed, rozdělit produkty do kampaní a sestav v Adwords, určit automaticky CPC a celou věc s nějakým denním rozpočtem spustit. Pokud to dotáhnou a optimalizační algoritmus bude smysluplný, pro spoustu e-shopů by tohle mohla být vhodná volba. E-maily na potenciální zájemce sbíráme na ProduktovéKampaně.cz
A do třetice můj tým – MarketingLectures.TV
Já bych chtěl i nadále pracovat na projektech, které se pohybují v oblasti vzdělání v internetovém marketingu a šíří kvalitu namísto kvantity. Takovým projektem by mohl být i MarketingLectures.tv. Jednoduchý, designově čistý video-server, kde si zvolíte jednu z několika desítek nejzajímavějších konferenčních přednášek a platíte pay as you watch, tedy za shlédnutí každé z nich.
S projektem cílíme na anglický a americký trh a tak s cenou za jednu přednáškou začínáme na ceně 10 USD. Stojí to na jednoduchosti a na enormní pozornosti při výběru kvalitních přednášek. Máme na začátek docela slušný design, máme hotové platební brány, paypal, administraci, a tak nic nebrání v lednu nějakou beta verzi spustit. Chcete být u toho?
Skvělí lidé, úžasná atmosféra, smysluplné projekty
Primárním cílem hackathonu nebylo vytvořit projekty, které do roka prodáme za miliony dolarů. Je to o něčem jiném. Ještě jsem neviděl pracovat 15 lidí celý víkend s takovým nadšením. Všichni jsme se naučili dost nového nejen vlastním, ale i příbuzných oborech. A všichni jsme se o hodně lépe poznali.
Možná vám to přijde jako utopie a těžko uchopitelná věc. Sám jsem se snažil takový hackathon uspořádat v igloonetu, ale bohužel se nám to nepodařilo.
Motivovat lidi k práci zdarma… ano zdarma. Respektive za jídlo a mikropodíly v projektech a celé to dát do chodu je možná těžké, ale výsledek stojí za to.
Tak a teď už dost práce, Vánoce jsou za dveřmi.
Všem čtenářům přeji krásné a klidné svátky!
Už docela dlouhou dobu oceňuji tvorbu Richarda Shottona. A mám pocit, že by se jí…
Už je to dlouho, co jsem měl chuť napsat něco osobnějšího. Všechny posty, včetně těch,…
Už 3 roky natáčíme a postupně vylepšujeme naše kurzy digitálního marketingu Digisemestr Online. Moje vize…
Na trhu existuje nesčetné množství školení, webinářů či přednášek k různým oborům digitálního marketingu. Zároveň…
Digisemestr na živo mi chybí. Je to projekt, který mi dává obrovský smysl a nabíjí…
Za svou kariéru jsem viděl již vícekrát, jaký dopad na naši marketingovou scénu může mít…
View Comments
Super článek Jindro! Muselo to být velice zajímavé. Hackathon BBApps jsem sledoval od pátku na jejich FB, vypadalo to, že se opravdu všichní baví a jsou zapálení. Tak to má být! Snad budu mít možnost do budoucna k nějakému hackathonu "přičichnout".
Myslím, že to bylo novinka pro všechny z nás. Vymyslet-připravit-nastavit-naprogramovat projekty bez žádného základu.
Velkou výhodou je fakt, že tě neruší klienti :) a že je jen čas řešit jen jádro projektu, prostě není čas řešit a vymýšlet další možnosti (na to bude snad čas později). Co je také super, že já jako markeťák vidím více pod pokličku programátorům a naopak, dáváte k dispozici to nejlepší ze sebe pro ostatní :)
A Jindra má pravdu, zafungovalo to taky jako team-building. Nejen že jsme málo spali, ale také se hodně nasmáli a zanadávali.
Opravdu, skvělá zkušenost. Díky všem, co tam byli
Pár fotek ZDE
Ohledně produktových kampaní, znáte již funkční konkurenci http://www.ppchit.cz?
Vím o tom, že v poslední době dvě podobné služby na českém trhu vznikli (jednou z nich je PPChit). To je rozhodně dobrá zpráva, nejsme jediní, kdo si myslí, že po tom bude poptávka. Určitě bude zajímavé v budoucnu sledovat, který algoritmus je v optimalizaci nejlepší :)