Ještě nikdy jsem se neocitl v situaci, ve které jsem právě teď.

Mé články většinou odhalují další vize a nové vychytávky, které chystáme.
Ale tentokrát je to jiné.

Poprvé musím udělat krok zpátky a nahlas říct:
zastavujeme projekt PPC Tribe  

I když je příběh za tím hodně dlouhý a zamotaný, zkusím vám tímto článkem nabídnout jasné a upřímné vysvětlení. Vlastně píšu úplně to stejné, co jsem včera poslal všem domluveným řečníkům. Přestože jsme projekt připravovali už od března a na strategii jsme strávili mnoho hodin, aktuální čísla nejsou dobrá.

Na začátku byla otázka, jestli jsme schopní najít, oslovit a přivést 1 000+ zkušených PPCčkařů na jedno místo.

Pořád si myslím, že ano. Ale je to mnohem náročnější, než jsem si dokázal představit. Sledujeme všechna čísla z GA, sociálních sítí, MailChimpu, voláme si a píšeme s potenciálními partnery a účastníky… a vypadá to, že za současných podmínek máme zhruba 20% šanci na úspěch.

Toto číslo je ovlivněno celou řadou faktorů

  1. Protože se spuštění projektu zdrželo, zbylo nám jen 5 měsíců čistého času na propagaci a vytvoření určité důvěryhodnosti na novém a nutno říct – velmi konkurenčním trhu.
  2. Nízká cena vstupenky nám oproti průměru na trhu (800 GBP+) paradoxně na důvěryhodnosti nepřidá.
  3. Při výběru řečníků jsme se úplně vyhnuli celebritám a pozvali výhradně experty, kteří řeší složité problémy v PPCčkách na denní bázi. Ti jsou však také logicky málo známí, což negativně ovlivňuje zájem o konferenci.

Riskantní podnik a milionové ztráty

Kdybychom pokračovali v kampaních, v prodeji lístků, zamlouváním prostor, kapel, řečníků, workshopů… a naplnil by se černý scénář, nebyl by to jen konec mého snu o nejlepší světové PPC konferenci. Byl byl to nejspíš konec všech mých aktivit – a hlavně Marketing Festivalu. Vím, že tohle není dobrá zpráva. Ale jako podnikatel musím rozpoznat, kdy je riziko již neúnosné a kde je třeba projekt zastavit. A to je právě teď.

PPC Tribe hrozí ztráta převyšující 10 milionů korun,
což by byl game over.

Kromě jasných podnikatelských důvodů tu jsou i osobní. Po šíleném maratonu stresu spojeného s Marketing Festivalem se stále necítím vůbec fit a myslím, že musí přijít změna. Jen těžko bych teď dokázal zformovat tým, který PPC Tribe za 5 měsíců vyprodá. Doslova sním o tom zvolnit a věnovat více času rodině, kamarádům anebo třeba motorkám v naší dílně.

Od 1. ledna se pouštíme do plánování čtvrtého #mktfestu

Teď to chce alespoň 3 týdny pauzu ale hned od nového roku pracujeme na novém Marketing Festivalu. Zatím nechci prozrazovat detaily, ale příští rok bych chtěl změnit hodně věcí v konceptu.

Před pár minutami se mi do rukou dostalo oficiální video z posledního ročníku. Hned co jsem ho dokoukal, mám neodbytný pocit, že ta všechna práce dává smysl. Opravdu moc se těším na další ročník.  

Jo a mimochodem,

zapište si do kalendáře 20.–22. října 2016.
Ale ubytování ještě neřešte – měníme místo konání! 🙂

Děkuji moc za podporu a za pochopení,

Jindra Fáborský

4 Comments

  1. Fskutečnosti je to moc rozumné rozhodnutí, Jindro. Chce to koule včas vycouvat, zvláště, když sociální tlak tvých úspěchů je vysoký. Líbí se mi, že umíš kriticky zhodnotit své sily. Držím palce s dalším ročníkem MF a přeji důkladný odpočinek v nejbližších týdnech. // P.S. Doufám, že Marketing Festival udržíš v Brně.

  2. Tohle chtělo koule, smekám za nápad i za odvahu na stopku. Co takhle jako náhražku udělat aspoň specializovanou PPC konferenci národního významu? 🙂 SEOrestart máme, žejo, tak něco v tom duchu? 🙂

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *