Máme za sebou dva ročníky Marketing Festivalu a ohromně nás těší tak velký počet pozitivních referencí. Největší radost ale máme z toho, že #mktfest není jen zábavná a seznamovací akce, ale nabízí know-how, které marketingoví experti a agentury skutečně využívají – jeden příklad za všechny. Ještě než do světa pustíme nový web, chtěl bych se s vámi podělit o tři směry vývoje = tři hlavní inovace, na které se tento rok zaměříme.
1. KAŽDÁ přednáška musí stát za to
Abych porozuměl sousloví „kvalitní/přínosná přednáška“ a mohl to nejzajímavější nabídnout na Festivalu, jezdím téměř každých 14 dní na nějakou konferenci v Evropě nebo v Americe (přečtěte si podrobnosti). Věřte nebo ne, na většině akcí mi padne do oka jen jedna nebo dvě přednášky, všechny ostatní jsou jen ucházející pozadí k probíhajícímu networkingu.
Skutečně vnímám něco jako krizi konferenčního obsahu, kdy se dokola střídá stále jen:
- self-promo – přednáším o tom, jak jsem dobrý
- partnerské přednášky – přednáším, protože jsem partner nebo sponzor konference
- rešerše obsahu – přednáším o tom, co jsem si přečetl na internetu
- recyklace obsahu – přednáším o tom, o čem jsem přednášel minulý týden na jiné akci
- abstraktní řeči – tedy něco, co vůbec nejde využít
Nevykládejte si to nějak špatně, ale opravdu mě štve, že já (ale i ostatní účastníci) často utratím 1 000 dolarů za vstupenku + investuji několik dní svého času, a pak z poloviny přednášek odejdu během prvních deseti minut. Proč? Protože organizátoři konferencí ve svých procesech zatím ignorují práci na obsahu přednášek. A zřejmě bude ještě chvíli trvat, než si uvědomí, že lidé se chtějí s experty nejen potkat, ale především se něco hodnotného dozvědět. A pokud možno něco jiného, než dotyčný publikoval minulý týden na blogu.
Už od prvního ročníku Marketing Festivalu se tomu snažíme vyhnout a přinášíme nejen zábavná a účelná témata, ale zčásti taky taková, která jste ještě nikde jinde slyšet nemohli. Netvrdím, že se nám to dařilo na 100 % – to ani náhodou.
ALE, ukázali jsme, že je to možné. Martin Rottgerding na přednášce poprvé představil svou vlastní metodu optimalizace Google Adwords. Nebo takový Dr. Pete z Mozu, který provedl výzkum čistě pro Marketing Festival. Vzpomeňte si na Filipa Podstavce, který pracoval na unikátním obsahu (a formě) pro Marketing Festival celé 3 měsíce. A stálo to za to.
Věřím, že v obsahu je největší přidaná hodnota MF. A na takto unikátním obsahu chceme založit příští ročník. Jen do edukativního obsahu přednášek a workshopů investujeme 2 000 000 Kč. Nebudeme motivovat (ani se snažit být inspirativní), ale prostřednictvím precizně vybraných světových marketingových mozků předneseme data, techniky, případové studie a názory, o kterých jste zřejmě neměli tušení. Srdce online marketérů, kteří už dosáhli určité úrovně znalostí a znají tedy 95 % věcí, které se běžně probírají na všech konferencích, v listopadu zaplesají.
2. Výraznější mezinárodní přesah
Pozitivní ohlasy nám nepřichází jen z ČR, ale také z Anglie nebo Ameriky. První rok jsme začínali s tím, že budeme konkurovat konferencím v české kotlině. V roce minulém jsme byli jasnou špičkou v regionu střední Evropy, ale tento rok už skutečně jdeme do konkurence se světovou elitou.
Ačkoliv chceme být stále věrní České republice a nabízet zde kvalitní vzdělávání, českému jazyku už budeme věrní méně a méně. Mezi prvními 8 řečníky, které odhalíme příští týden, není ani jeden Čech. Moderátor akce bude tentokrát z USA. Nechci předbíhat, ale jsem si celkem jistý, že si ho oblíbíte. Jedním z letošních cílů je zajistit 40% zahraniční účast, a proto povedeme intenzivní kampaň po celé Evropě.
Dlouho jsme také přemýšleli nad budoucností simultánního tlumočení. A protože ještě tento rok chceme nabídnout nějaký obsah v češtině (především případové studie), tlumočení bude poskytováno v ceně vstupného. Letos však s největší pravděpodobností naposled.
3. Seznamování se bude jednodušší než kdy předtím
To, co bylo možná pro minulé ročníky slabým místem, bude letos náležitě napraveno. Každý účastník bude mít vlastní účet v systému (dostupný i z mobilu), ve kterém si jednoduše vyhledá další účastníky Festivalu podle země, štítků, společnosti nebo sociálních sítí. A zároveň je bude moci oslovit soukromou zprávou.
Zajímá vás, jak funguje PPC trh v Londýně? Hledáte partnery pro svůj projekt v Maďarsku? Přemýšlíte o tom, jaký mají k sociálním sítím přístup firmy v Rusku? Chcete se domluvit na pivo s účastníky se stejnými zájmy? Nebo vás zajímá, kdo z vaší LinkedIn sítě bude na MF? Budete mít možnost : )
A jak to bude letos s cenou?
Nový web s prvními řečníky a dalšími podrobnostmi spouštíme příští týden. Ceny vstupenek na letošní ročník mírně vzrostou, ale nejedná se o příliš podstatné zvýšení. Prodej zahájíme ještě v dubnu a jak je u nás zvykem, v průběhu roku představíme mnoho překvapení.
Mnohokrát děkuji za zájem a těším se na setkání na podzim.
Hezký den přeje
Jindra Fáborský
Veľmi by ma potešilo, keby obsah festivalu nebol tak striktne venovaný online marketingu.
Tento rok skutečně některé přednášky daleko přesáhnou digitální marketing, ať už se bude jednat o téma brandingu či reklamní psychologie. Na druhou stranu MF vždy zůstane z minimálně 80 % o digitálním světě.
I z tohodle článku vychází kvalita a kritika, to si přesně pamatuji z tvé přednášky ma MF2014. Držíme palce v tvém třísměrovém vývoji!
Ahoj,
Bol som minuly rok na konfere. Mne trochu vadi a zaroven tak chcem dat tip na nasledovne; rozdelte recnikov/bloky/ cenu na dve casti: biznis a manazment vs specialisti geeks. Ano najdu sa oba profily. Ti si zaplatia obe casti. Pre mna polka recnikov bola takych specialistou a geekov ze v svojej marketing manazment praci to neriesim. Je to prilis deep, prilis speci. Keby som bol seo specialista ok. Ale ja nie som. Tak mi prislo ze som polku programu nechcel, nemal uzitok hoci som platil. Preto dat do blokov mozno. Ako to vnimate vy?
Ahoj Michale,
naprosto chápu a dost jsme to řešili. Letos plánujeme přednášky označit/oštítkovat na ty, které jdou do hloubky a ty, které jdou spíše do šířky a ukazují souvislosti. Marketing Festival však zůstane orientovaný na specialisty a nabídne jim více obsahu než lidem z managementu. Rovněž nikdy nechceme rozdělit obsah do více hal, protože single-track přístup je hluboko v naší DNA. I tak moc děkuji.
Už se těším. Vypadá to, že už tak vysoká laťka z minulých ročníků bude opět překonána.
To 100% bude! 🙂 Díky
Jindro, držím palce.
K tomu tlumočení – jestli mi nějaká drobnost negativně utkvěla v paměti, tak hrozný randál ze sluchátek všude okolo. Nedaly by se zajistit nějaké, které nevydávají takový hluk, když je má na hlavě nahluchlý účastník? Kdyby byl jeden ani neceknu, ale rušilo takhle docela dost lidí 🙂
To je dobrá poznámka. Budu se tím zabývat, díky. Btw. v roce 2016 snad již bez sluchátek 🙂
Vyzera to skvelo, budem sa tesit, mozno opat stihnem vstupenku v prvy den predaja 🙂
Ale… Co kapacita? O kolko bude navysena? Pripadne, ak bude zhodna a zaroven ciel 40% zahranicie, tak pripustate pokles ucastnikov z CR?
Kapacita bohužel zůstané stejná. Janáčkovo divadlo je největší divadlo v ČR a celkově není příliš mnoho prostorů, které by splňovali mé požadavky.
V případě 40% mezinárodní účasti, skutečně bude muset klesnout počet lidí z Česka a Slovenska a to se zřejmě stane přirozeně díky (mírně) zvýšené ceně. No … uvidíme v listopadu. Díky moc.
Už se těším, to zas bude pecka!