Věřím, že tohle bude pro marketéry inspirativní čtení.
Nový rok přináší změnu mindsetu. Na 100 %.
Celý první lednový týden jsme strávili společně s core týmem na našem vlastním hackathonu na Pálavě. S cílem pochopit změny, příležitosti, ale i hrozby, které přináší aktuální doba.
Pondělí ráno jsem začal briefingem. Změny v MF, v Digisemestru a o tom, proč zakládám nový projekt. A pak jsem pokračoval školením AI nástrojů. Bylo potřeba přesvědčit celý tým, že jediná cesta vede skrze masivní adopci všech AI možností, které dnes k ruce máme. Pro nás to nemá být pomocník, ale v mnoha oblastech máme mít AI-first mindset.
Tohle samozřejmě neslo riziko. Že je nepřesvědčím, a bude to pro ně spíš povinnost než nová éra. To bude tipuju HR téma firem č. 1 v roce 2025.
Prošel jsem s týmem AI nástroje od určité úrovně 0 (neplacený chatgpt jednou týdně na drobnosti) až po úroveň XX. Jak cíleně pro naše činnosti využít:
- Placený ChatGPT, placený Claude
- Placené Perplexity, který je už teď můj primární vyhledávač, Google využívám už minoritně
- Drobnosti jako Opravidlo.cz, midscene.js, elevenlabs, …
- Od jednoduchých znalostních bází po vektorové databáze
- Hlavní Google AI služby: Notebook LM, AI Studio, Gemini
- Disrupce a změna mindsetu v oblasti tvorby webů, zpracování e-mailů a dalších věcí spojených s produktivitou
- Automatizace v make, n8n (sám jsem se to naučil přes Vánoce, protože it is here!) až po velmi pokročilé AI agenty, o kterých brzo uslyšíme odkudkoliv
Bylo neuvěřitelné vidět, že nejenom to všichni přijali a uvěřili, že tomuhle fakt nemáme věnovat hodinu týdně, jak je běžné, ale ze začátku dost možná 50 % našeho času. Hned po několika hodinách „nalejvárny“ lidi nechtěli pauzu, ale většina si otevřela make.com a začala se sama učit pokročilejší scénáře.
Mám z toho ohromnou radost. A cítím obrovský příval nové energie. A nejenom ve spojení s AI. Uvědomil jsem si, že aktuální technologie nám dávají do ruky možnosti, které obrovsky převyšují to, co jsme vůbec schopni vymyslet. Už není problém JAK to udělat, ale CO udělat. Jediným úzkým hrdlem je naše představivost. A tu je potřeba mít co nejdivočejší.
Není potřeba mít detailní přehled nad každým updatem každého toolu a být u toho první. Nebo dokonce mít schýzu, že to nestíhám. Kašlat na to. Spíš je třeba propojovat jednotlivé stavební kameny. Co umí technologie vs co s nimi my můžeme udělat. Divoká představivost + technologie na dosah ruky skoro zadarmo. Mnohonásobně rychlejší a levnější než kdy dřív.
Tohle bude skvělý rok pro nás všechny. A specificky si myslím, že budou v kurzu technicky orientovaní marketéři.
Možnosti, které máme, mi připomínají dobu obřích příležitostí v digitálním marketingu v roce 2009. Pole neorané. A já u nich budu na 100 %. NE kvůli zisku, ale kvůli tomu, že je sakra naplňující.


