Jak jednoduše cílit Facebook reklamy na emaily zákazníků?

Není se čemu divit, že Facebook neustále pracuje na zlepšení svého reklamního systému (Facebook Ads). Drtivá většina příjmů společnosti totiž plyne právě z tohoto kanálu. Jednou z nedávných novinek je cílení placené reklamy na základě emailových adres. Podívejme se, jak tuto reklamu velmi jednoduše nastavit a na závěr popíši několik reálných příkladů využití.

1. Příprava dat – emailových adres

Úplně na začátek potřebujete nashromáždit emailové adresy vašich zákazníků. Facebook si poradí s .xls, .txt i .csv, přičemž v souboru mohou být různá další data. Facebook si vezme jenom ony emailové adresy.

2. Instalace Facebook Power Ads Editoru a vytvoření publika

Pokud chcete cílit na emaily, předpokládám, že už jste někdy z vašeho účtu reklamu na Facebooku spustili. V opačném případě se nejdříve seznamte se základy FB reklamy a založte si účet. Hned poté je třeba spustit Facebook Power Ads Editor. Pokud jej ještě nemáte, zde je návod. Importujte si aktuální data ze svého reklamního účtu a vytvořte vlastní publikum (audience), dle níže uvedeného obrázku. Následně dojde k importu dat, který bude trvat až několik hodin. Několik jednotek až desítek % emailů nebude importováno, protože tyto emaily musí být spárovány s emaily uživatelů na Facebooku.

Vytvoření vlastního publika z emailových adres (Facebook reklamy)

 

3. Využívejte cílení dle libosti

Vytvořte novou reklamu. Na obvyklém místě cílení na zájmy získáváte novou položku, dle vašeho pojmenování v bodě 2. Po jejím označení cílíte na emaily zákazníků. Cílení na emaily můžete dále kombinovat s běžnými demografickými prostředky cílení (věk, pohlaví, geografie). Dle libosti.

Ukázka vlastního vytvořeného publika z emailových adres (Facebook reklamy)

Zkušenosti a omezení

Cílení na emaily je na první pohled hodně zajímavé. Nic ale není až tak růžové. V první řadě musíte disponovat větším počtem legálně získaných emailových adres. Umím si představit příklad, kdy cílení na velmi omezenou skupinu například několika desítek emailových adres bude mít smysl, v drtivě většině případů (např. u typického eshopu) bude něco takového zbytečné. Facebook navíc ze zkušenosti 10-30 % emailových adres neimportuje. Adresa se samozřejmě musí spárovat s emailem uživatele na Facebooku. Cílení však stále doporučuji vyzkoušet. Osobně jsem zkoušel na datech dvou eshopů a základní cílení na emaily minulých zákazníky vykazuje 2x větší konverzní poměr než cílení na přesně vymezené zájmy. 

Pokročilé způsoby využití (segmentace)

Cílení na všechny emailové adresy, které jsem v podnikání nashromáždil je taková vstupní úroveň. Zvyšování efektivity reklamy tkví v segmentaci a vytvoření různě definovaných vlastních publik. Níže uvádím možné jednoduché případy rozdělení emailů. Konkrétní využití se bude lišit s typem a oborem podnikání:

a. Rozčlenení zákazníků eshopu dle typu zboží (Autopneu vs. motopneu, letní zboží vs. zimní zboží, pánské vs. dámské)

b. Časové rozčlenění zákazníků (nakoupil naposled před měsícem, před 3 měsíci, půl rokem …)

c. Využití pro cross-selling (Před nedávnem jste si zakoupil produkt A, na produkt B máte od nás slevu x %)

d. Využití při expiracích internetových služeb (Prodlužte si balíček na další rok zdarma a získejte …)

e. Opětovný prodej vstupenek (Minulý rok jste navštívil festival Rock For People, pojeďte letos zase …)

 

Způsobů a nápadů je spousta. Závisí na vaší představivosti a píli. K výše jmenovaným lze rovněž při správném nastavení využít Google Adwords Remarketing. Ideální je tyto systémy kombinovat a uživatele oslovit minimálně třemi kanály – emailem, na Facebooku a bannery v reklamní síti Google (GDN). Přemýšlejte však v první řadě nad uživatelem. Pokud vaši nabídku uvidí 180x denně, zřejmě se namísto konverze dočkáte ztráty kontaktu.

 

 

3 Comments

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *