O organizaci Marketing Festivalu jsem začal přemýšlet v prosinci minulého roku. Měl jsem sice určitou představu, jak by měla taková konference vypadat, ale věděl jsem, že klíčovým měřítkem  je pohled více lidí – návštěvníků konference. Hned na začátku jsem se e-mailem zeptal více než 140 z nich na dvě základní otázky. Výsledky tohoto výzkumu jsou volně ke stažení v jednom z mých minulých článků. V lednu jsem pak začal zvát české marketéry, freelancery, návštěvníky konferencí i jejich organizátory na kávu, abych se jich zeptal, jak si představují ideální konferenci.


Výsledkem toho všeho je 28 rozhovorů, zhruba 70 stránek popsaného textu a obrovské množství nápadů. Snažil jsem se přijít na to, jakou konferenci by si lidé přáli zažít, jak podle nich vypadá ideální přednáška, jestli máme konferenci překládat, jak to má být celé dlouhé a jak má vypadat afterparty. Chtěl jsem pojmenovat největší průšvihy a získat nápady, které mi pomohou při organizaci Marketing Festivalu a využijí je i další organizátoři konferencí kolem mě.

Všechna data jsem důkladně prošel spolu s mým kamarádem Jiřím Grummichem, který z nich sestavil následující studii výpovědí, citací, nápadů a připomínek. Pro mě samotného je to nesmírně důležitý zdroj pro organizaci konference a věřím, že tyto výsledky do budoucna vylepší i mé vlastní aktivity. Vážení organizátoři, budu rád, když vám tato studie pomůže s dalším plánováním a pořádáním nejrůznějších kempů, setkání a konferencí. Věřím, že takové akce pak budou zase o stupínek lepší než doposud.

Studii na téma Ideální konference si stáhněte zde.

Některé ze závěrů jsem shrnul také v následující tabulce:

Některé ze závěrů rozhovorů na téma ideální konference

Moc děkuji všem, kteří se na rozhovorech podíleli. Speciální dík patří Jirkovi za zpracování dat, Vojtovi za grafickou přípravu a Maru Kortanové za pomoc s přípravou dokumentu.

Hezký den všem přeje Jindra Fáborský

4 Comments

  1. Teda tohle je fakt dost dobrý.

    Zajímavé jsou komentáře k interaktivitě přednášek. Spousta lidí chce mít prostor k pokládání dotazů a diskusi s přednášejícím, ale když na to přijde a ten prostor je, málokdo se přímo v sále na něco zeptá.

  2. Díky, v říjnu pořádáme 2denní workshop pro 10 českých měst, takže takový check-list přijde vhod. Řada uvedených bodů/rad vychází ze „selského rozumu“, ale mnohé další si je třeba stále připomínat.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *