Jak možná někteří víte, nejsem zrovna fanouškem většiny podcastů a rozhovorů s experty. Nic ve zlém, jen pro mě je ten „obsah“ většinou nevyužitelný a tak jej ingnoruju. Jak všichni víme, ignorovat většinu obsahu na internetu je dnes nutnost, v době, kdy je bohužel drtivá většina balast (viz můj již archaický článek).

Světlých výjimek je málo. Líbí se mi například, kolik času a energie do přípravy rozhovorů vkládá Petr Michl z Marketing Journalu (viz např. rozhovor Andrewem Keenem či Marty Neumeierem). Takové rozhovory nemají primárně dělat někomu promo a je za nimi vidět velká příprava a znalost díla/práce zpovídaného.

Proč jsem se rozhodl být hostem v podcastu Pavla Šímy?

Právě pro můj skeptický náhled na přínos většiny podcastů či videorozhovorů také účast v drtivé většině odmítám. Když jsem v inboxu viděl e-mail od Pavla Šímy s předmětem „Chceš být prvním hostem marketingového podcastu“, byl jsem si téměř jistý zápornou odpovědí a to až do chvíle, než jsem si přečetl rozsáhlý text o smyslu a přípravách jeho projektu.

Tento podcast mě zaujal a rozhodl jsem se participovat, protože:

  • Pavel má za sebou tým, který se detailně věnuje rešerši každého hosta
  • Epizody podcastu by měly být delší (cca 2 hodiny), což přináší šanci, že se skutečně dostaneme pod povrch konkrétních problémů, kampaní či businessů
  • Pavel chce zvát hosty, které nemáme tak často příležitost slyšet, ale přitom je jejich práce nesmírně zajímavá (jako například Roman Maco – marketingový ředitel KPMG či Petra Jankovičová – ředitelka agentury TRIAD Advertising, …)

Pokud takovou vizi skutečně udrží, je to alespoň pro mě projekt hodný poslechu a podpory.

Co se dozvíte? Proč byste si jej měli poslechnout?

Řeněme, že obsah prvního dílu mohl nabýt mnoha různých podob. Nejdříve jsme totiž měli nahrávat ještě před zveřejněním projektu PPC Tribe, potom po jeho zveřejnění a následně po jeho ukončení. Možná chápete, že by to bylo docela jiné povídání. Moje nálada a celkový náhled na podnikání se v té době hodně měnil a nakonec se natáčení událo až v prvním týdnu v lednu.

Pokud bych měl prvnímu dílu podcastu udělat reklamu, řeknu, že jeho největší výhodou je 100% transparentnost. Na každou otázku jsem se snažil odpovědět naprosto otevřeně a pravdivě. Jsou tam všechna finanční čísla společnosti Marketing Festival s.r.o., na která se Pavel ptá, je tam mnoho ze zákulisí MF. Bavíme se hodně také o Digisemestru, o podnikání obecně, o marketingu, marketérech a konečně vzdělávání marketérů, které je pro mě nosné téma.

Ano, podcast má 2 hodiny, takže opravdu není vhodné si ho otevřít u počítače a poslouchat. Na druhou stranu do auta na D1 je to jako dělané! 🙂

Kde jej získat?

Úplně nejlepší cesta je přidat si podcast na iTunes. Pokud nejste Apple fans, můžete využít jiný způsob poslechu na blogu Pavla Šímy.

Čtenářům blogu přeji pěkný poslech a Pavlovi potom udržení kvality a mnoho úspěchu.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *