Jak dopadla první sobota Digisemestru?

Tyhle řádky píšu v první řadě pro všechny, které zajímá zákulisí pilotního Digisemestru v Brně. A vlastně taky proto, abych si zaznamenal všechny pocity spojené s prvním výukovým víkendem.

Abych se přiznal produkčně jsem #digisemestr odhadoval jako absolutně triviální záležitost. Potřebujeme aulu, někoho na registrace, super odborníky a hotovo. Tak přesně tohle se nepotvrdilo.

Takovou hladinu stresu a zodpovědnosti,  jakou jsem měl 14 dní před spuštěním projektu, jsem si v dubnu, kdy jsem dostal prvotní nápad, úplně neuvědomoval. Však si to sami představte: 250 špičkových studentů, kteří mnohdy vstávají ve 4 hodiny ráno, aby se na první hodinu dostali včas z Prahy, Ostravy, ale také Plzně, Liberce nebo třeba Popradu. K tomu všemu si za své vzdělání zaplatili relativně nemalé peníze a očekávají, že tohle bude mnohem užitečněji strávený čas než na jejich obvyklém předmětu ve škole.

Jenže zaujmout, bavit a nadchnout studenty je jen první krok (a v celku triviální záležitost).
Mnohem zajímavější je dívat se za obzor momentálního nadšení a zaměřit se na dlouhodobější dopad projektu, konkrétně na tyto cíle:

  1. Naučit studenty využívat všechny běžné (online) marketingové techniky a nástroje a především
  2. naučit o digitálním marketingu správně přemýšlet v kontextu marketingu a podnikání.

 

Pro mnoho našich studentů jsme vstupní branou do světa digitálního marketing – a to vnímám jako velmi riskantní věc. Musím si být na 100 % jistý vzory (lektory), které studentům předkládáme, stejně jako samotným obsahem (více o tématu balastu v online marketingu v mém starším článku). A co se týče naší píle v přípravě obsahu, to vám jistě může dosvědčit Ondřej Sláma první lektor Digisemestru, který svou roli splnil na jedničku.

digisemestr

A jak to celé dopadlo?
Přes velký stres, který by se dal téměř srovnat s tím, co zažívám na Marketing Festivalu, jsem zatím spokojený s výsledky. Reference jsou výborné, ale pro nás bude skutečně důležité zaměřit se na dlouhodobý efekt. Chceme, aby absolventi měli špičkový rozhled, a aby jim projekt pomohl výrazným způsobem v jejich kariéře.

Mimochodem!
Jak je u nás zvykem, máme v rukávech vždy nějaké to překvapení
I když se může zdát program Digisemestru našlapaný dostatečně, bude to ještě zajímavější. V průběhu semestru přibude do programu až 5 dalších osobností, které doplní výuku svými zkušenostmi. A rozhodně nepůjde o nějaká malá jména. Těšte se!

Tak hezký den a zítra na viděnou! 🙂

Majitel společností Marketing Festival s.r.o. a Digisemestr s.r.o., marketingový specialista, lektor na Masarykově unvierzitě, zařazen v žebříčku Forbes 30 pod 30 - 30 nejtalentovanějších Čechů pod 30 let.

Leave a reply:

Your email address will not be published.