Dvě docela různé cesty k úspěchu – Youngtech 2017

V sobotu 21. 1. jsem měl tu čest přednášet nadaným studentům středních škol na konferenci Youngtech.cz, kterou pořádali lidé z gymnázia PORG.

Na konferenci jsem představil zpětně všechny chyby, které jsem udělal před rokem a půl v projektu PPC Tribe a čeho bych se příště vyvaroval. Neumím dělat motivační přednášky, a tak jsem byl aspoň 100% transparentní, co se týče všech čísel a postupů.

Akci jsem si ale užil především jako účastník. S denním odstupem nejvíce přemýšlím o dvou přednášejicích, kdy každý z nich “prorazil” docela odlišným způsobem. Jako první byl na pódiu Ondřej Krátký – jeden ze zakladatelů spol. Liftago.

Ondra říkal jednu věc “Všimni si, co dělá řada ostatních a hledej způsoby, jak z té řady vystoupit – odlišit se”.

Když chtěl při studiu VŠ získat slušnou kancelářskou práci v Irsku, nepostavil se do fronty životopisů čekajicích v inboxu příslušného personalisty, ale přinesl ten svůj jednoho dne osobně, bez pozvání. A vyšlo to.

Podobně dramatickým odlišením od ostatních slavil úspěch při práci pro značku Milka. Když dostal zadání prozkoumat tržní potenciál pro inovace čokolád, místo tabulek dodal přímo nákresy nových produktů, na kterých později společnost dále pracovala. Tím si ho všiml generální ředitel a Ondra se tak později na jeho doporučení dostal na reklamní festival v Cannes.

Příští rok si odtamtud již odvezl zlato ze soutěže Cannes Young Lions společně s Lucii Koutnou. Opět z velké části, že jejich prezentace byla úplně jiná než předvedlo dalších 20 – 30 týmů.

Jeho povídání mi silně připomíná knihu mého oblíbence Jacka Trouta – Differentiate or Die. Ten hovoří o tom, jak podstatně odlišit nikoliv jednotlivce ale celou firmu vůči své konkurenci. Vřele doporučuji.

Vzhůru do vesmíru

Hned po něm se představil 25 letý Jan Kolmaš, který si do Prahy odskočil z Frankfurtu, kde pracuje pro Evropskou kosmickou agenturu. Honza si po střední řekl, že se chce věnovat kosmonautice, a tak prostě zkusil štěstí a přihlásil se na velkou spoustu prestižních vysokých škol. Dostal se právě na jednu – na Yale a to i se stipendiem.

Protože na Yale nebyly až tak dobré možnosti studia jeho vysněného oboru, založil tam při studiu organizaci Yale Aerospace, která má dnes stovky členů. Tak to vážně klobouček.

Po bakaláři na Yale zkusil znovu poslat větší množství přihlášek a dopis o přijetí přišel tentokrát ze Stanfordu. Po úspěšném studiu se mu podařilo uspět do třetice a dostat se na stáž právě do Evropské vesmírné agentury, kde dnes pracuje. Úžasný, ale taky tvrdě vydřený úspěch.

Pokud vás zajímá víc, Honza své celé studium včetně přijímacího řízení poctivě dokumentoval na svém blogu.

Byla to čest přednášet vedle takových lidí, to mi věřte.

Děkuji organizátorům za tuhle milou akci a ačkoliv je určená primárně středoškolákům, dost možná se příští rok zařadím do jejich řad v publiku.

Majitel společností Marketing Festival s.r.o. a Digisemestr s.r.o., marketingový specialista, lektor na Masarykově unvierzitě, zařazen v žebříčku Forbes 30 pod 30 - 30 nejtalentovanějších Čechů pod 30 let.

Leave a reply:

Your email address will not be published.