Blueberry Hackathon – Tak trochu jiný teambuilding

Tento příspěvek začnu tak netradičně doznáním.
Celý třetí adventní víkend jsem strávil v kanceláři.
Zní to strašidelně? Ne tak docela.

Už je to zhruba měsíc, co kamarádi z BlueBerryApps začali plánovat víkendový celofiremní hackathon. Víkend, kdy se vývojáři, designeři, marketéři a podnikatelé zavřou do kanceláře a vyzkouší během víkendu přivést k životu blíže nespecifikovaný počet internetových podnikatelských projektů.

BlueBerry Hackathon

Hned na začátek vám musím říct, že to pro mě byla to velká zkušenost a suprový víkend. A doporučil bych všem firmám, kteří mají pod jednou střechou marketéry i vývojáře, aby takové akce dělali taky. Dokonce

Proč? Proto!

  • Je to naprosto přirozený team-building, lidé ve firmě se prostě lépe poznají
  • Lidé získají obrovské množství zkušeností z vedlejších oborů, na které by třeba při běžné práci nebyl čas
  • Je dost dobře možné, že vytvoříte životaschopný projekt

Vše začalo v pátek ve 3 hodiny odpoledne, kdy každý dostal šanci, aby odprezentoval svůj nápad. Následovalo hlasování o tři nejlepší projekty, které dostanou zelenou. Každý z nich podle mne dává smysl, přináší přidanou hodnotu na trh, a při správném uchopení a tvrdé práci může uspět. Nejvíce mne ale překvapilo, jak daleko se každý z projektů za těch pár hodin dostal!

 

Recrui.to vyřeší problém s vývojáři

Jirka Zajpt a jeho tým řeší problém mnoha vývojářských firem – nedostatek vývojářů v konkrétním jazyce. Služba recrui.to tedy sbírá informace o vývojářích, agreguje je a třídí veřejně dostupná data z více zdrojů, které pak nabídne HR agenturám nebo konkrétním IT firmám.

V první verzi zadáte technologii/programovací jazyk a lokaci a získáte seznam daných lidí v dané lokaci, ideálně včetně kontaktu. Služba by se podle slov Jirky dostane do veřejné bety v průběhu ledna. A tak pokud máte zájem, buďte u toho.

Recrui.to první náhled

ProduktovéKampaně.cz a automatické PPC kampaně

Tým pod vedením Pavla Vachka si vzal na paškál automatické PPC kampaně Adwords a Sklik pro středně velké a menší e-shopy. Uvažme menší internetový obchod s 5 000 položkami, který si na jeden klik nahraje XML feed a služba potom připraví automatické kampaně pro všechny produkty. Narážíme tady na spoustu potíží jako je tvorba inzerátů, duplikace, struktura účtu, bidding a celkově optimalizace, ale to je právě podnikatelský problém, jehož vyřešení přinese přidanou hodnotu na trh a zisk podnikateli.

V neděli večer existoval produkt, který umí načíst Heureka Feed, rozdělit produkty do kampaní a sestav v Adwords, určit automaticky CPC a celou věc s nějakým denním rozpočtem spustit. Pokud to dotáhnou a optimalizační algoritmus bude smysluplný, pro spoustu e-shopů by tohle mohla být vhodná volba. E-maily na potenciální zájemce sbíráme na ProduktovéKampaně.cz

ProduktovéKampaně.cz - první náhled

A do třetice můj tým – MarketingLectures.TV

Já bych chtěl i nadále pracovat na projektech, které se pohybují v oblasti vzdělání v internetovém marketingu a šíří kvalitu namísto kvantity. Takovým projektem by mohl být i MarketingLectures.tv. Jednoduchý, designově čistý video-server, kde si zvolíte jednu z několika desítek nejzajímavějších konferenčních přednášek a platíte pay as you watch, tedy za shlédnutí každé z nich.

S projektem cílíme na anglický a americký trh a tak s cenou za jednu přednáškou začínáme na ceně 10 USD. Stojí to na jednoduchosti a na enormní pozornosti při výběru kvalitních přednášek. Máme na začátek docela slušný design, máme hotové platební brány, paypal, administraci, a tak nic nebrání v lednu nějakou beta verzi spustit. Chcete být u toho?

Náhled nové služby MarketingLectures.tv

Skvělí lidé, úžasná atmosféra, smysluplné projekty

Primárním cílem hackathonu nebylo vytvořit projekty, které do roka prodáme za miliony dolarů. Je to o něčem jiném. Ještě jsem neviděl pracovat 15 lidí celý víkend s takovým nadšením. Všichni jsme se naučili dost nového nejen vlastním, ale i příbuzných oborech. A všichni jsme se o hodně lépe poznali.

Možná vám to přijde jako utopie a těžko uchopitelná věc. Sám jsem se snažil takový hackathon uspořádat v igloonetu, ale  bohužel se nám to nepodařilo.
Motivovat lidi k práci zdarma… ano zdarma. Respektive za jídlo a mikropodíly v projektech a celé to dát do chodu je možná těžké, ale výsledek stojí za to.

Tak a teď už dost práce, Vánoce jsou za dveřmi.
Všem čtenářům přeji krásné a klidné svátky!

Majitel společností Marketing Festival s.r.o. a Digisemestr s.r.o., marketingový specialista, lektor na Masarykově univerzitě, zařazen v žebříčku Forbes 30 pod 30 - 30 nejtalentovanějších Čechů pod 30 let.

5 comments: On Blueberry Hackathon – Tak trochu jiný teambuilding

  • Super článek Jindro! Muselo to být velice zajímavé. Hackathon BBApps jsem sledoval od pátku na jejich FB, vypadalo to, že se opravdu všichní baví a jsou zapálení. Tak to má být! Snad budu mít možnost do budoucna k nějakému hackathonu „přičichnout“.

  • Myslím, že to bylo novinka pro všechny z nás. Vymyslet-připravit-nastavit-naprogramovat projekty bez žádného základu.

    Velkou výhodou je fakt, že tě neruší klienti 🙂 a že je jen čas řešit jen jádro projektu, prostě není čas řešit a vymýšlet další možnosti (na to bude snad čas později). Co je také super, že já jako markeťák vidím více pod pokličku programátorům a naopak, dáváte k dispozici to nejlepší ze sebe pro ostatní 🙂

    A Jindra má pravdu, zafungovalo to taky jako team-building. Nejen že jsme málo spali, ale také se hodně nasmáli a zanadávali.

    Opravdu, skvělá zkušenost. Díky všem, co tam byli

    Pár fotek ZDE

  • Ohledně produktových kampaní, znáte již funkční konkurenci http://www.ppchit.cz?

    • Vím o tom, že v poslední době dvě podobné služby na českém trhu vznikli (jednou z nich je PPChit). To je rozhodně dobrá zpráva, nejsme jediní, kdo si myslí, že po tom bude poptávka. Určitě bude zajímavé v budoucnu sledovat, který algoritmus je v optimalizaci nejlepší 🙂

  • Pingback: Produktové kampaně v PPC | Samozvaný expert Ondra ()

Leave a reply:

Your email address will not be published.